קריפטו

מומחי הקריפטו מנתחים: האם אנו לקראת זינוק במחיר הביטקוין?

לאחר תחזיות גבוהות לביטקוין, ועליות לאחר אירוע החצייה, המטבע הגדול מאבד גובה ומשלים ירידה של 20% מהשיא שנרשם במרץ. ביטקוין משלים ירידה של 20% מהשיא שנרשם במרץ. מה הסיבות לירידות, והאם אנחנו בתקופה של ירידה מתמשכת, או בקרוב נראה זינוק?
מערכת ice |  3
גיא סרוסי, שאולי רג'ואן, ניר הירשמן, נעה משיח, חיים ונציה, ‏‏בן סמוחה, יובל רואש (צילום מקסים דינשטיין, יעל צור, איתמר אריאלי, shutterstock)
שוק הקריפטו ידוע בהיותו תנודתי ואי הוודאות היא אחד הדברים שתמיד קיימים אצל סוחרי המטבעות הדיגיטליים והמשקיעים. מחיר הביטקוין ידע טלטלות רבות ולפני מספר חודשים הוא שבר את שיאו כשחצה את רף ה-73 אלף דולרים. לאחר שירד ב-20% מאותו השיא, מומחי הקריפטו מנתחים את הסיבות לירידות, והאם אנחנו בתקופה של ירידה מתמשכת, או בקרוב נראה זינוק?
בן סמוחה, מייסד CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו':
"הסיבות לירידות מרובות ומגוונות. ראשית יש לזכור שביטקוין השלים עלייה של קרוב ל-200% מספטמבר 2023 ועד מרץ 2024, שמסתכמת בכ-75% ב-2024 בלבד. כלומר, אחרי עליות חדות שכאלו, זה בריא וטבעי שיהיו מימושי רווחים מצד משקיעים שהצליחו להנות מהעליות. שנית, אנו עדים למגמת התחזקות הדולר ברחבי העולם שמעידה, בין היתר, על מחסור בדולרים ומצוקת נזילות. הירידות ממרץ 2024 מתרחשות במקביל להתחזקות בת כ-3.5% במדד הדולר הבינלאומי (DXY), והקורלציה בין השניים מובהקת.
שלישית, ויותר לאחרונה, צפו מספר ידיעות שיש בהן אלמנט "מפחיד" שהוביל לגל חששות. המרכזית שבהן הייתה גל מכירות הביטקוין הפוטנציאלי שצפוי להתבצע ע"י קורבנות בורסת Mt.Gox שיקבלו בתחילת יולי לראשונה את הפיצוי הנקוב בביטקוין עבור המטבעות שאיבדו בבורסה שקרסה לפני עשור. החששות הללו מובילות משקיעים וסוחרים להחלטות נמהרות ומונעות רגש, וזה בא לידי ביטוי במחיר.
באופן אישי, שכמובן איננו המלצה, אני סבור שאנו נמצאים בצומת קריטית הן במאקרו והן במיקרו. במאקרו, מדובר במדד הדולר. ככל שיתחזק מהנקודה הנוכחית, בצל החששות מהמציאות הגיאופוליטית המחמירה וממצבן הכלכלי של הכלכלות הגדולות כגון סין, יפן ואירופה, אזי להערכתי הירידות טרם הסתיימו וככל הנראה שנחווה ירידות על פני מספר שבועות נוספים.
ומנגד, במיקרו, קרנות הסל למסחר באתריום צפויות להתחיל להיסחר בתחילת יולי עפ"י הדיווחים האחרונים - וזה עשוי להוביל לגל חדש של ביקושים כלפי מעלה. לכן, התשובה המתבקשת היא: אף אחד לא יודע. בסך הכול, המגמה למשך השנים 2024-2025 נראית חיובית מאד עבור השוק והתעשייה. אך בשבועות הקרובים, אי הוודאות גבוהה ויתכנו ירידות לפני שנראה את הזינוק הבא במחיר".

בן סמוחה. צילום: איתמר אריאלי
עו"ד גיא סרוסי, יו"ר (משותף) ועדת מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים בלשכת עורכי הדין:
"כמה "סיבות" לירידה. לחץ מכירות מצד הכורים, מימוש מטבעות שהוחרמו מצד הרשויות עשרות אלפי ביטקוינים שמוחזרים ללקוחות בורסת מאונט גוקס לאחר שהבטרסה נפרצה ופשטה את הרגל לפני שנים. אגב גם לקוחותינו צפויים לקבל בחזרה ביטקוינים אי כסף במסגרת ההסדר.
הנבואה ניתנה לשוטים ואם יש משהו שביטקוין הוכיח זה שלא ניתן לצפות מתי ואיך תתחיל בו מגמה. זה טבעי בעיניי שנראה מימושים אחרי השיא. אבל אם שואלים אותי- לאורך זמן אנחנו בכיוון אחד מאוד ברור (לא המלצת השקעה)".

גיא סרוסי. צילום: אילן אסייג
יובל רואש, מנכ"ל Bits of Gold הפלטפורמה הישראלית המפוקחת למסחר במטבעות דיגיטליים:
"ההיסטוריה הקצרה של המטבע מלמדת שחשוב לא לצאת מפרופורציה, במיוחד לאחר עליות חדות או ירידות בשער המטבע. ההסתכלות צריכה להיות בפרספקטיבה של שנים, והגרף של המטבע לאורך השנים מעיד על עלייה עקבית. גם השוק הישראלי התבגר מאוד; ההתנהלות של המשקיעים, גם תחת סביבה של ירידות שערים, נובעת מתוך הבנה שאלו כללי המשחק. אנו רואים ביקושים שממשיכים להיות גבוהים והתנהלות אחראית ושקולה.
לצד זאת, המשמעות של ניהול הסיכונים בצד המשקיעים היא להעמיק ככל האפשר את הידע לגבי הסביבה הכלכלית. ישנן כמה סיבות בשבועיים האחרונים שהובילו לכך שמחיר המטבע ירד בכ-15%: ממשלת גרמניה מכרה כ-9,000 מטבעות מתוך 43 אלף שיש בחזקתה לארנקים שונים.
זירת המסחר Mt. Gox הודיעה כי תחל להחזיר ללקוחותיה 140 אלף מטבעות ביטקוין שנמצאים באחזקתה. הצפי הוא שחלק ניכר מלקוחות הזירה ימכרו את המטבעות שיחזרו לידיהם אחרי 10 שנים מקריסתה. ממשלת ארה"ב העבירה לזירת המסחר קוינבייס כ-4,000 מטבעות ביטקוין שהחרימה, והמשקיעים חוששים שתגיע עוד מכירה מאסיבית של מטבעות.
בנוסף להשפעה של אירועי המימוש האלו, ישנה גם השפעה של אירוע טכני, כאשר שער המטבע לא הצליח לחצות את השווי של 72 אלף דולר, אנליסטים צפו ירידות אלו לכיוון ה-60 אלף דולר ואולי אף יותר. כרגע לפחות, זו נראית כמו תנועה הגיונית במחיר בטווח הקצר".

יובל רואש. צילום: יעל צור
ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3:
"איש לעולם לא יכול לחזות את התנודות של ביטקוין בטווח הקצר והבינוני. בקהילה יש פוסט מפורסם של מני רוזנפלד, האיש שהביא את ביטקוין לישראל, שכותב מהעתיד כי ביטקוין ירד ויהיו אנשים שיפסידו כסף. המסקנה היא ששער הביטקוין תמיד ירד, וכשהוא ירד יהיו אנשים שיפסידו כסף. קל להתעלם מהעובדה שביטקוין שייט רק בשנה שעברה סביב 30,000 דולר למטבע, והירידות של היום הן לכפול מכך- לאזור ה 60 אלף, שעד לפני תקופה נחשבו לשווי שיא כמעט דמיוני. לגבי סיבות, תמיד יש. אנחנו יכולים למנות את ההנזלה של נכסי Mt gox, בורסת הקריפטו שנכסיה נגנבו, חלקם נמצאו וכיום מחזירים עבורם את הכסף, ההנזלה של נכסי ftx, עוד הונאת קריפטו, שהיום מחזירים את המטבעות למשקיעיה ועוד. אבל בסוף, השאלה היא לא האם בקרוב נראה זינוק אלא האם המטבעות הדיגיטליים והווב3 ישנו את העולם. ומי שחושב שכן, ירידות או עליות זמניות לא משנות לו".

ניר הירשמן. צילום: יעל צור

חיים ונציה, מנכ"ל ומייסד Proxibit:
"ירידת המחיר של הביטקוין ב-20% מהשיא שנרשם במרץ נגרמה משילוב של מספר גורמים עיקריים. ראשית, נצפו העברות משמעותיות של ביטקוין מארנקים ממשלתיים גרמניים לבורסאות, בסכום של מעל 195 מיליון דולר. העברות אלו יצרו לחץ מכירה בשוק, וגרמו למשקיעים לסגור פוזיציות מתוך חשש לירידות נוספות. אליהם הצטרפה בימים האחרונים ארצות הברית בכך שהעבירה לבורסת קויינבייס 3940 ביטקוין בשווי של כ240 מליון דולר, אשר נתפסו לאחר מעצרים הקשורים בהברחות סמים.
בנוסף, הבורסה MT.GOX הודיעה כי בתחילת חודש יולי, תתחיל להחזיר לנושיה כספים שנגנבו ב-2014, הודעה זו הוסיפה לחששות כי כמות גדולה של ביטקוין תיכנס לשוק, מה שיגרום ללחץ מכירה נוסף. בעקבות ההודעה הזו נרשמה ירידה חדה במחיר הביטקוין והוסיפה לאי הוודאות בשוק.
מעבר לכך, חוסר היכולת של הביטקוין לעבור את רמת המחיר של 72,000$ והתנודתיות הגבוהה גרמו למשקיעים רבים לפקפק בהמשך העליות. הפאניקה בשוק הביאה גם להנזלות של סוחרים ממונפים בשווי של כ-62.5 מיליון דולר בשבוע האחרון, מה שדחף עוד יותר את המחיר כלפי למטה.
עם זאת, ישנם סימנים לכך שהשוק עשוי להתייצב. ציפיות של אנליסטים מצביעות על כך שהשוק נעצר על רמת תמיכה שבועית, מה שנותן ביטחון לקונים להחזיק את המחיר. אם מדובר בעיקר בלחץ מכירה זמני ולא בשינוי מאקרו כלכלי עמוק, ייתכן שנראה התאוששות בקרוב, כאשר השוק יתייצב לאחר ה"ניעור" של הפוזיציות הממונפות וסגירת הפוזיציות של סוחרי הטווח הקצר".

חיים ונציה. צילום: יעל צור
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כולנו מנחשים
    ד"ר עפר יוסף 06/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מהכתבה מובן שאין לנו על מה להסתמך אלא על תחושות הבטן ועל האופטימיות .
    סגור
  • 2.
    תשקיעו ביוצמח זה המטבע הבא מוגן בבלוקצ'יין
    אורי 06/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלהיט הבא של מטבעות וירטואלים הוא יוצמח, מטבע ישראלי ממיטב סרטי הבורקס, שימו אותו חצי שעה בשמש או תחפרו בור ותראו המון יוצמחים נובטים. אין הבדל בין "יוצמח" לכל מטבע אחר זה פייק גמור עבודה בעינים, אין שום דבר שמתקרב למושג כלכלה, ולמעשה מי שיצר את הביטקוין צריך לשבת בבית סוהר כי הרבה מאוד אנשים הולכים ליפול על הפנים. מה שהתחיל מאפס ( שווי) יחזור לאפס שווי..
    סגור
  • 1.
    חובבנים
    בדיחה 06/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה שבטוח אולי לא ניתן לדעת כולם מנתחים לאחור - תנו הערכה קדימה זה מה שמצופה מכם מקסימום תטעו אישית, אני מעריך שאנחנו לקראת עלייה ולא אפרט פה למה כי זה לא התפקיד שלי
    סגור