תוכן שיווקי

איך משווקים מוצר לבעיה שלא מדברים עליה?

מכשיר הוֶרְטִיקָה, פיתוח רפואי חדשני לטיפול באין אונות, זוכה להתעניינות עצומה בקרב הקהילה הרפואית העולמית, אך גם מעמיד אתגרים שיווקיים לא פשוטים. איך משווקים מוצר לגברים שלא מודים בבעיה, מהי שיטת המכירה שנבחרה, ומה גורם לגברים להיפתח? 
תוכן מקודם |
סנדרה זיו, מנהלת השיווק של ורטיקה (צילום תומס סולינסקי)

הכותב: עידו הנדל / בשיתוף או-מד מדיקל בע"מ.

מכשיר הוֶרְטִיקָה, פיתוח חדשני מבית חברת או-מד מדיקל הישראלית, שינה בשנה האחרונה את כללי המשחק בתחום המכשור הרפואי בכלל, ובתחום התפקוד המיני בפרט. המכשיר, הפועל בטכנולוגיית גלי רדיו בתדר נמוך (RF), מציע טיפול רפואי ביתי לסובלים מבעיות אין אונות – ולמעשה מאפשר להם לטפל בבעיות הזקפה שלהם בדיסקרטיות, במקום ובזמן הנוחים להם, ללא צורך במרשם רופא או בהגעה קבועה לקליניקה.

בחודשים האחרונים פרץ המכשיר למדינות נוספות באירופה ובאסיה, ולמעשה גם אנשי המקצוע הסקפטיים ביותר נוכחו ושמחו לגלות כי הטיפול במכשיר מציג שיעורי הצלחה גבוהים – וכי ההצלחה נשמרת לטווח ארוך. בחודש ספטמבר אף הוצג המכשיר בתערוכת IFA BERLIN, התערוכה העולמית השנתית לחידושים ומוצרי אלקטרוניקה, וקיומו בתערוכה עורר עניין עצום בקרב צרכנים ומפיצים כאחד.

"רשמים מהתערוכה התפרסמו במדיות החברתיות והמקצועיות – והרשת געשה נוכח הבשורה," מספרת סנדרה זיו, מנהלת השיווק של חברת או-מד מדיקל, "האירוע היה למעשה 'היציאה הראשונה' שלנו אל העולם הגדול ואל ציבור הצרכנים עצמם, כלומר חשיפה של המוצר לקהל הרחב ולא רק לגורמים בקהילה הרפואית העולמית".

סקרנים ליד הדוכן של מכשיר הורטיקה. קרדיט - או-מד מדיקל 
 
לשווק מוצר לבעיה שלא מדברים עליה
"בתערוכה ראינו שהמון גברים מתעניינים במוצר, אך למעשה חוששים לעשות את הצעד ולגשת לביתן שלנו," מספרת סנדרה, "הם עמדו במרחק שני מטרים מהביתן - ופשוט נעצרו שם והביטו בסקרנות. ברגע שניגשנו אליהם בעצמנו, היו כאלו שנסוגו והתרחקו, אבל גם היו לא מעט שממש שמחו שניגשנו אליהם וביקשו לקבל מידע מפורט יותר".
"יש צימאון בשוק לפתרונות בתחום, אך מצד שני עדיין קיים מרכיב חזק של בושה. לדוגמה, אחד מאותם גברים שניגשו אלינו היה כבן 80. מכיוון שמדובר בגיל שמטבע הדברים עלול להביא לבעיות אין אונות, ניתן היה לחשוב שיהיה קל יותר להודות בבעיה – אך מסתבר שלא. אותו גבר אמנם ניגש והתעניין, אך בפתח דבריו הכריז בפנינו - אני לא צריך את זה, אבל בכל זאת אשמח לשמוע...".
לדברי סנדרה, זו אחת הסיבות שמכשיר הוֶרְטִיקָה משֻווק לא רק כפתרון רפואי חדשני, אלא גם כמכשיר אימון לאיבר. גברים רבים חסומים רגשית מלפתוח את הנושא ולדבר עליו - וברגע שהמכשיר מוצג כמעין מכשיר 'לייף סטייל', כלומר לא נועד רק לריפוי אלא גם לשימור היכולות, הדבר הופך אותו לנגיש יותר ומפחיד פחות. "ברגע שעברנו את המחסום הראשון," מסכמת סנדרה, "קל יותר לגבר להיפתח ולדמות את הטיפול לשימוש במכשיר כושר רגיל".
ברגע שמבינים את מנגנון הפעולה של הגוף – מתביישים פחות
מעבר לאסטרטגיה השיווקית שגיבשה החברה, היא משקיעה משאבים רבים כדי לגרום לגברים להבין לא רק את הצד הטכני של המכשיר ואת אופן פעולתו, אלא גם את הרציונל העומד מאחוריו. "בתהליך השיווקי שלנו נכנס גם מרכיב חינוכי," מספרת סנדרה, "כי רוב הגברים בכלל לא מבינים כיצד מנגנון הזקפה עובד. כשהם מבינים שהם לא אשמים במצב, אלא מדובר בתהליך של הזדקנות טבעית - בלי קשר למה הם אכלו או למצב הנפשי שלהם – זה גורם להם להתבייש פחות ולהבין יותר".
"ברגע שהמסר החינוכי עובר, הגבר הופך להיות יותר פתוח וקשוב, כי הוא מבין שזה לא משהו אישי ולא פגם בו, אלא תופעה נורמלית ותלוית גיל. כשאנו מסבירים לגבר שאנחנו מחזירים לו את מה שהיה - את זקפת הבוקר שהוא היה רגיל אליה, את הפעולה הטבעית הזו של הגוף שהלכה ונעלמה, זה מדבר אליו. הוא מבין שהפתרון הזה לא מטפל רק בסימפטום כמו פתרונות ישנים יותר דוגמת הוויאגרה, אלא מחזיר את המצב לקדמותו – ומגלה נכונות רבה יותר לטפל בעצמו".
הדיסוננס בין הדיסקרטיות לרצון להמליץ
סנדרה מתייחסת לנקודה חשובה נוספת, המייחדת את לקוחות החברה: "בניגוד למוצרים אחרים, 'רגילים', מכשיר הוֶרְטִיקָה מתקשה לצבור המלצות פומביות, מהסיבה הפשוטה שגברים אינם אוהבים לדבר על החולשות שלהם. גם כשהם מאוד מרוצים מהמוצר קשה להם להמליץ עלינו בריש גלי, כי למעשה הם מודים שהייתה להם בעיה, גם אם היא נפתרה".
"אנו שמחים לראות שמחסום הבושה הולך ונסדק לאט-לאט. הגיעו אלינו בעבר זוג אחים לקנות ביחד את המכשיר, לקוח אחר סיפר ששמע עלינו מחבר מהמילואים, ויש עוד מקרים שבהם 'חבר מביא חבר'. עם זאת, אף על פי שהשיח היום יותר פתוח, עדיין לא פגשתי גבר שיעמוד על במה ויצהיר בפומבי שבעבר, לפני השימוש במכשיר, הוא סבל מבעיות זקפה ואין אונות...".
בסיום דבריה מתייחסת סנדרה לשאלת המחיר: "המחיר של המכשיר אינו זול – אבל חשוב לומר שהדבר אף מהווה יתרון מבחינתי, שכן זה תורם למרכיב האמינות שלו ו'מעלה אותו מדרגה' מגאדג'ט נחמד לציוד רפואי, שכמובן קיבל את אישור משרד הבריאות ואת תו התקן האירופאי המחמיר CE-MDR 2797".
"בנוסף, שיטת המכירה של הוֶרְטִיקָה עובדת על מכירות מקוונות בלבד, לצד שיחה טלפונית עם נציג שירות (למי שמעוניין בכך). זה שומר על הדיסקרטיות של הלקוח, ובו בזמן גם תומך בו ומאפשר לו לקבל החלטה מושכלת. ואכן, גברים רבים מעידים כי חשובה להם התמיכה וההדרכה המקצועית. הממד האנושי חשוב להם – ואנו מצליחים לתת להם מענה גם להיבט הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה