כסף וצרכנות

הפיצויים ימשיכו? "זה הזמן להסדיר מחדש מתווה חל"ת גמיש"

אוריאל לין בפנייה לשר האוצר: "כל עוד הלחימה נמשכת, הביטוח הלאומי חייב להמשיך ולשלם ימי אבטלה לעובדים, אף אם מיצו את מכסת ימי האבטלה. מתווה החל"ת הגמיש הסתיים בסוף שנת 2023 – זה הזמן להסדיר מחדש את מתווה החל"ת הגמיש"
מערכת ice | 
רשות המסים נערכים לתשלום פיצויים (צילום shutterstock, פלאש 90/ אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ, בבקשה להסדיר משפטית את המשך מתווה החל"ת הגמיש שהסתיים בסוף שנת 2023?: "מתווה הפיצויים של מלחמת חרבות ברזל, שכלל גם תיקון, שהגמיש את תנאי החל"ת מבחינת הביטוח הלאומי, הסתיים בסוף שנת 2023, למרות שהלחימה בדרום לא הסתיימה והיא אמורה להימשך לתקופת זמן שאינה ידועה כעת".
לין מצביע על שתי בעיות עיקריות המחייבות פתרון המשך תנאי חל"ת מרוככים ותשלום למי שנמצא בחל"ת ומיצה את ימי האבטלה לו הוא זכאי: "מעסיקים, שנדרשים להתאים את מבנה כוח האדם שלהם למציאות עסקית משתנה, ונאלצים להוציא עובדים לחל"ת עתה עם תחילת שנת 2024, שוב נדרשים לעשות זאת בהתאם לכללים הרגילים, כאילו שהמלחמה מאחורינו. אי אפשר להמשיך בדפוס עבודה של חקיקה בדיעבד, רטרואקטיבית, שאולי תחוקק ואולי לא תחוקק. המעסיקים והעובדים זקוקים לוודאות כבר היום". 

עוד הסביר: "צריך לעגן ללא דיחוי בחקיקה, שכל עוד נמשך מצב המלחמה, כללי החל"ת המקלים נמשכים. בתקופה הנוכחית מספר עובדים מיצו את ימי האבטלה שלהם, אחרים יגיעו לכך בקרוב ולפי החוק, מנקודה זו, אין הם נהנים מתשלומי הביטוח הלאומי. זאת בניגוד לתקופת משבר הקורונה, אז המשיכו להעביר כספים לעובדות ועובדים שמיצו את מלאי ימי האבטלה שלהם. זה היה נכון אז וזה נכון גם היום". 
לסיכום דבריו אומר לין כי "אי אפשר להשלים עם מצב בו מותירים עובדים שהוצאו מעבודה בתקופת מלחמה ללא פרנסה. אין זו תקופה רגילה שעובד מסוגל למצוא עבודה חליפית כאשר הכוונה היא שהוא ישוב למקום עבודתו. גם כאן חייבים לעגן משפטית, או בדרך של אי אכיפה את חובתה הבסיסית של המדינה על פיה כל עוד מצב הלחימה נמשך, הביטוח הלאומי ממשיך לשלם ימי אבטלה לעובדים, אף אם מיצו את מכסת ימי האבטלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה