כסף וצרכנות

מחקר חדש חושף: האם האינסגרם גורם לנו לרכוש יותר?

מחקר חדש של אוניברסיטת ייל מצביע על ממצאים מעניינים ביחס למוטיבציה של משתמשי רשת לבצע רכישות בעקבות חשיפה לתוכן פרסומי מנקר עיניים. האם השיטה עובדת?
מערכת ice | 
רכישות באינטרנט (צילום freepik, pixabay)
פעולה של הדמיה מנטלית של חווית המוצר לפני הרכישה היא כלי שהמשווקים מחזיקים בו כבר שנים ובייחוד בעידן השיווק הדיגיטלי ברשתות החברתיות, אבל עד כמה זה יעיל, וכמה זה מעודד אותנו הצרכנים? מחקר חדש של חוקרי אוניברסיטת ייל ו-USC מצביע על מסקנוץ מעניינות בנושא.
המחקר שפורסם באתר StudyFinds מאגד ממצאים מלמעלה מ-50 מחקרים שנערכו בין 1980 ל-2020. הוא ביקש לברר האם לגרום ללקוחות לחוות מוצר "מנטלית" באמת גורם להם קנות אותו. המחקרי נוגע בעיקר לשיווק מוצרים ברשתות החברתיות ובוחן מה באמת ההשפעה של פרסומים ויזואליים שיוצרים משפיעני רשת, מול העוקבים שלהם להם הם מעוניינים לשווק מוצרים שונים.
סימולציה מנטלית כוללת יצירת חוויה בראש הצופה כמעט כאילו הוא חי אותה. משווקים משתמשים לעתים קרובות בוויזואליות מפתות או בסיסמאות קליטות כדי לגרום לצרכנים לדמיין שימוש במוצר במטרה למשוך מוטיבציה לרכישה. 
התוצאות ממחקרים שונים מעורבות. "למרות שמחקרים מסוימים ציינו השפעות חיוביות על כוונות התנהגותיות והתנהגות, אחרים מצאו השפעות מינימליות או אפילו שליליות", אומרים החוקרים בהודעה לתקשורת. "קשה לפרש את הממצאים הללו בהתחשב באופן ההדמיה, תדירות האינדוקציה, סוג חווית הצריכה ואוכלוסיות היעד משתנים מאוד במחקר ובפרקטיקה".
המחקר מצא כי סימולציה מנטלית עובדת, אבל במידה מסוימת: אמנם המחקר מצא שסימולציות מנטליות בדרך כלל מגדילות את הסבירות לרכישה, אבל ההשפעה הייתה קטנה יחסית. אז, למרות שלדמיין המבורגר עשוי לגרום לך להיות טיפה יותר רעב, זה לא מעיד על מכירה מובטחת.
אחד הממצאים הבולטים היה שלא כל הסימולציות נוצרות שוות. למדיה אינטראקטיבית, כמו מציאות רבודה (AR) או סרטונים ב-360 מעלות, בשילוב עם תיאורים מילוליים, הייתה השפעה חזקה בהרבה מתמונות סטטיות.
כמו כן נמצא כי משווקים צריכים למצוא איזון בתדירות השימוש שלהם בסימולציות מנטליות אלו. חשיפה חוזרת לאותה מודעה יכולה להיות מעיקה ולהרתיע צרכנים מלבצע רכישה עקב חשיפת יתר.
עוד מצא המחקר שסימולציות מנטליות לא עבדו ביעילות עבור דגימות מקוונות, ככל הנראה בגלל שהמשתתפים לא היו כל כך מעורבים. זה רלוונטי במיוחד בעידן הדיגיטלי של היום, שבו חלק גדול מהוצאות הפרסום הוא מקוון.
"בעוד שמקדמי פרסום מנטליים הן גישה נפוצה שנמצאת בתעשיות ובקטגוריות מוצרים רבות, הניתוח השיטתי, בקנה מידה גדול שלנו, מצביע על כך שמשווקים צריכים לשקול היטב את הגישה, ההקשר והתדירות הנכונים של סימולציות מנטליות", מסכמים החוקרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה