כסף וצרכנות

הסכם נוסף על הפרק: אלו המדינות המוסלמיות שחתמו עם ישראל

בעקבות המחסור העולמי בחיטה שנוצר בעקבות המלחמה באוקראינה, ישראל חתמה על הסכם לאספקת חיטה עם אוזבקיסטן ואזרביג'ן. בתמורה המדינה תספק טכנולוגיות בתחום החקלאות
מערכת ice |  2
חיטה (צילום ויקיפדיה/ b?hringer friedrich)
ישראל חתמה על ברית אזורית חדשה וראשונה מסוגה לאספקת חיטה עם שתי מדינות מוסלמיות, אוזבקיסטן ואזרבייג'ן כפי שפורסם לראשונה היום (שני) בN12. במסגרת ההסכמים יספקו המדינות את כמות החיטה לה זקוקה המדינה, על רקע משבר החיטה העולמי בעקבות המלחמה באוקראינה.
ההסכם מהווה הראשון שנחתם עם אוזבקיסטן ומטרתו העיקרית היא שמטרתו היא לייצר ודאות למקורות החיטה של ישראל. זו תכנית ארוכת טווח, ששואפת להביא לגיוון במקורות החיטה של המדינה. מכיוון שכידוע, ישראל מייבאת מידי שנה מעל ל-90% אחוז מהחיטה שהיא צורכת, לכל השימושים.
המלחמה באוקראינה, ועוד קודם לכן גם משבר הסחורות בתקופת הקורונה, יצר קושי גדול בייבוא הסחורות לישראל מה שגרם לעליית מחירים גדולה של עשרות אחוזים, שהתגלגלה בסוף לכל הצרכנים. שתי המדינות המוסלמיות, שיהפכו בעצם לסוג של "קבלניות גידול" של ישראל יקבלו בתמורה טכנולוגיות מתקדמות בתחום החקלאות, שיסופקו דרך משרד החקלאות.
שר החקלאות, אבי דיכטר, בירך: "כחלק מהחזון שאנחנו מובילים במשרד החקלאות להבטחת ביטחון מזון בשגרה ובחירום, אנחנו מתקדמים היום עוד צעד משמעותי להבטחת תוצרת חקלאית שרובה אינה מיוצרת בארץ. בתקופה זו, של אי וודאות גלובלית - מדינות רבות מעוניינות לקדם איתנו, מתוך אינטרסים משותפים. נמשיך ליצור עוד שותפויות בין מדינת ישראל למדינות אחרות ובכך להבטיח את ביטחון המזון לאזרחי ישראל".
בין אוזבקיסטן וישראל קיימים יחסים דיפלומטיים חמים ב-30 השנים האחרונות. ישראל מעוניינת לבחון את גידול החיטה באוזבקיסטן, בשל היותה המובילה בייצור חיטה באירו-אסיה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה יש לביב לגנוב שם ?
    ימיני 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ולאן יעברו המזוודות ??
    סגור
  • תגובה
    אהרון 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חמור שמולני לך לאירן יותר טוב טנבל בלי סכל
    סגור