כסף וצרכנות

רמי לוי ישבור את השוק? זה המוצר שיימכר ב-35% פחות

אחרי המכסות שנפתחו לחלב, אותן ניצלו היטב רמי לוי עם משלוחים מפולין ורשת ויקטורי עם משלוח חלב מטורקיה, כעת מגיע ביטול המכס לשמן הזית. רשתות השיווק בהן רמי לוי גם בודקות את האפשרות
כפיר אדר |  11
רמי לוי (צילום shutterstock, יחצ)
במשרד האוצר מקדמים את המהלך הבא כדי לנסות להוריד את מחירי המוצרים בסופרמרקטים, אחרי המכסות שנפתחו לחלב, אותן ניצלו היטב רמי לוי עם משלוחים מפולין ורשת ויקטורי עם משלוח חלב מטורקיה, כעת מגיע ביטול המכס לשמן הזית.
משרד האוצר פרסם היום (רביעי) להערות הציבור צווים להפחתת המכס על שמן הזית שצפוים להביא להפחתה משמעותית באמצעות יצירת כדאיות לייבוא להתחרות בייצוא המקומי. במסגרת הצווים, שהוכנו ברשות המסים, יופחת המכס מרמתו הנוכחית כיום שעומדת על 6% + 2.29 שקל לקילוגרם לרמה נמוכה של 1.2% + 0.44 שקל לקילוגרם. 

במקביל להפחתה במכס, משרד האוצר יעביר תמיכה ישירה לענף הזית. הצו המוצע מפורסם בתיאום עם משרד החקלאות ועם ענף הזית. במטרה לתת מענה לציבור בחגי תשרי פורסם להערות לטווח קצר צו בהוראת שעה עם הפחתה של המס עד ה-9 באוקטובר 2023  ובמקביל פורסם צו נוסף, להערות תוך21 יום, להפחתה קבועה במס. ההפחתה זהה בשני הצווים.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הסביר: "חודש תשרי ותקופת החגים בפתח ואנו עושים הכל כדי להוריד מחירים. אני שמח על ההסכמות שהושגו עם החקלאים ועם משרד החקלאות סביב התמיכות הישירות וייבוא במכס מופחת של שמן זית. החקלאות הישראלית היא ענף כחול לבן שמבטא ערכים ציוניים חשובים ומשמעותיים וכשר האוצר אני פועל רבות לחיזוקה ולפיתוחה. כעת, עם ההבנות, המכס על ייבוא שמן זית יורד וכולנו נרגיש זאת הן בהיעדר מחסור והן במחיר השמן. עוד צעד ועוד צעד ובע"ה נוריד את מחיר סל הקניות של אזרחי ישראל. כפי שאמרתי, המאבק ביוקר המחיה ניצב בראש סדר העדיפויות שלי ושל הממשלה כולה. נמשיך לפעול למיגור יוקר המחיה ולחיזוק כלכלת ישראל". 
רמי לוי ספג לא מעט ביקורת לאחר ייבוא החלב כשנטען שהוא "משרת" את משרד האוצר שרוצה להפעיל לחץ על המחלבות הגדולות בישראל, בנושא החלב המפוקח, שאותו הפסיקו לייצר באופן מלא.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    זהו. נגמר לו השמן זית כבר לפני חודש
    לקו ותיק של רמי לו 11/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד אין לו שמן זית באתר ויש לו בקבוקים בודדים אחרונים בסניף ברמת החייל. נראה לי שפושט רגל אם אין לו מוצר בסיסי כזה כשלפני זה היה לו את כל המותגים באתר ומותג פרטי מעולה שלו עם חמיצות 0.5 אחוז שלא יודע לאיפה נעלם. כנראה שהוא כבר לא מנהל את הרשת כי יש בלגן במחירים וחסרים הרבה מוצרים באתר אז בטוח שיש לו בעיה. כנראה כל העובדים היו מעזה. והבעיה שכבר לא נעים להיכנס לסניף כי כווולם ערבים שם. לך תדע אם אחד יאכל סיבוב וירצח לקוחות או יהרוס לו את הקירור כדי לגרום נזק בריאותו. גם שופרסל וביתן ומגה וכולם אפילו טיב טעם שהיה רק רוסיות, כולם החליפו לערבים. אז לפחות פעם השליח היה יהודי. עכשיו אני פוחד להזמין משלוח כי השליחים גם כן ערבים.
    סגור
  • 9.
    הבנתי למה לא היה שמן זית בחנות רמי לוי נשר (ל"ת)
    מיקי 09/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    רמי לוי שובר ומסית נגד החקלאים, הרפתנים
    יהודה 09/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המונופוליסט הביבי0טית עושה כסף מהרס החקלאים, הרפתנים, הכוורנים, ומגדלי הזיתים. כל הסחורה שהוא מייבא זה פייק אחד גדול, מוריד מחיר ממוצר אחד מעלה על האחרים, העיקר שתגיעו לאחד הסינים והוא ירוקן אותכם
    סגור
  • 7.
    רמי לוי
    דוד 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רמי לוי עובד בשירות סמוטריץ .לא אכפת לו מהחקלאים כמו לממשלה.את שמן הזית מחול מוהלים עם שמן רגיל ומוכרים לנו אותו כיאילו זה פרימיום.כך עם העגבניות מטורקיה שמושקים במים שלא נדע מצרות ועוד ועוד. ביום שלא יהיו חקלאים ובמקרה מלחמה חלילה פתאום שלא יהיה מספיק אוכל כולם יתפסו את הראש.לא נוכל אז להחזיר את בטחון המזון לעצמינו והכל בשביל לחסוך קצת כסף ולמלא את כיסיו של מר לוי.
    סגור
  • 6.
    תפסיקו לעשוק אותנו
    יאיר 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שמן זית = שטראוס = עוד תאגיד שחונק אותנו לפתוח קבוע את התחרות לבחור , יש לשים סוף לניצול של החברות הגדולות שנהנות משוק לא תחרותי בגלל מיסוי מטורף שמונע תחרות וירידת מחיר של כלל המוצרים, אני מאוכזב מסמוטריץ, שמתנצל מוריד מחיר רק לתקופה מוגבלת, אם הייתי יצרן החלב או הדבש, לא הייתי מוריד מחיר כי בחודשים הבאים הרווחיים העודפים יכסו כל הפסד בגין אי הורדת המחירים בחודשי החגים. לצערי לאוצר יש אינטרס שהמחירים יהיו גבוהים, זה מג'די את הכנסות המדינה ממיסים, ולא אכפת להם שהעשירים יגזרו את הקופון על חשבוננו
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    תסגרו את מועצת=קרטל שמן הזית ותהיה תחרות. איך יכול להיו (ל"ת)
    חלם 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    ייבוא
    דינה 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סמוטריצ' חייב לפתוח גבול לייצוא מחול להוריד מיסים וסוף סוף לתת לעם להיות .....אנו המדינה הכי יקרה בעולם בושה ....בושה.....רק קישקושים אין שינויים לטובה....ימין - לא עושה שום דבר כדי להפחית יוקר מחיה...
    סגור
  • 3.
    מי שבאמת ירוויח הוא כרגיל רמי לוי
    שוקי 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מכל יבוא כזה יגזור את הקופון המתאים.
    סגור
  • 2.
    חחח
    חחח 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כן רק תפוא תפזורת.7.6 לא מתביישים
    סגור
  • 1.
    אין דבר כזה שמן זית איכותי זול
    אחד מהעם 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 6
    המחיר הממוצע שעולמי של שמן זית איכותי, והדגש על איכותי הוא פלוס מינוס 10 יורו. שמן זית זול שמגיע לארץ מאירופה הוא מוצר זול איכותי. אני נצא כרגע בקאלאמאטה שביוון עיר ששמה הנרדף הוא זיתים ומוצריו. שזית איכותי הכי זול שמצאתי כאן עולה 9.35 יורו לליטר. וזה פחות או יותר המחיר שאני משלם על שמן זית ישראלי טהור בעבודה עברית, לא מעורבב, כבישה קרה 0.4% חומציות. לישראלי הממוצע שקונה שמן זית בגליל בבקבוק פלסטיק, השמן של רמי לוי יתאים לו בול.
    סגור
  • בנוגע לתגובתך
    אריק 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    השמן זית הישראלי מזמן לא ישראלי רובו מיובא מאירופה ומעורבב עם שמן זית ישראלי מעבר לזה למה יש בכלל מכס על שמן זית? למה אני צריך לממן מוצר כזה או אחר אני בעד שכל אחד ייקנה מה שהוא רוצה . בלי מכסים ובלי מכסי מגן
    סגור