כסף וצרכנות

מחסור בביצים לקראת החגים? זה הפתרון של משרד החקלאות

עשרות אלפי תרנגולות מתו בישראל בגל החום האחרון, מה שגרם לחשש למחסור בביצים גדולות לקראת חגי תשרי. משרד החקלאות התיר יבוא מיליוני ביצים מאירופה
מערכת ice | 
ביצים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
משרד החקלאות התיר רישיונות יבוא של 28 מיליון ביצים מאוקראינה, ספרד ופולין, בשל החשש ממחסור בביצים לקראת חגי ישראל, עקב מותן של עשרות אלפי תרנגולות.
Ynet פרסם כי הצפי הוא למחסור של ביצים גדולות (לארג') בלבד, מאחר והמטילות הבוגרות שמייצרות את הביצים הגדולות, הן הרגישות ביותר ורבות מהן מתו בשל גל החום החריג בקיץ. מכיוון שמחיר הביצים המיובאות מפוקח, הוא לא יושפע מהעלייה בשער הדולר והיורו.

לפני כשבועיים התקבלו בקנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, כ-120 הודעות על תמותה של עשרות אלפי תרנגולות מטילות ואף תרנגולות לפיטום. בעיקר מלולנים ביישובי הצפון: אביבים, מרגליות, עלמה, דלתון, רמות נפתלי ועוד.
לפי נתוני משרד החקלאות והלמ"ס, ישראלי צורך מדי שנה כ-290 ביצים בממוצע, ובחודש כ-24 ביצים. ככלל, הישראלים מעדיפים לצרוך ביצים "רגילות" ורק כ-12.5% מהצריכה של ביצים ברשתות השיווק היא של ביצי חופש, ביצי אומגה 3 וביצים אורגניות. על פי נתוני מועצת הלול, מיוצרות בישראל מדי שנה כ-2.5 מיליארד ביצים, המגודלות על ידי כ-2,870 מגדלים. מרבית המגדלים מתגוררים באזורים הצפוניים של הארץ: באזור הגליל מיוצרים כ-68% מהיקף הביצים בישראל .
צריכת הביצים בישראל נחשבת לגבוהה ביחס למדינות אחרות. על סמך השוואה בין 161 מדינות שנעשתה בשנת 2020, הולנד דורגה במקום הראשון בצריכת ביצים לנפש, עם כ-317 ביצים ואחריה סין ומקסיקו. בשנת 2022, עמדה הצריכה בארה"ב על 278 ביצים לנפש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה