כסף וצרכנות

רמי לוי יביא מותג חדש לישראל? העסקה המפתיעה נחשפת

ענקית הקמעונאות מצרפת, אושאן ורמי לוי במגעים במטרה להשיק את המותג הפרטי שלה כאן בישראל ואולי אף להקים בשותפות רשת חנויות תחת שם המותג הצרפתי יחד עם איש העסקים
מערכת ice |  5
רמי לוי (צילום ארנון בוסאני, shutterstock)
רמי לוי רוצה מותג פרטי חדש בישראל. אחרי קרפור ובעוד ש-SPAR גם לקראת כניסה לשוק הקמעונאות בישראל, ענקית סופרמרקטים נוספת מצרפת בדרך לישראל. אושאן (Auchan) שבוחנת את האופציה להכנס ארצה ולהגדיל את התחרות בתחום הסופרמרקטים עם מספר שותפים אופציונליים. היום (שלישי) פורסם בכלכליסט, כי רמי לוי במו"מ לרכישת זיכיון.
כאמור, על פי הפרסום בכלכליסט, רמי לוי במגעים עם הרשת, במטרה להשיק את המותג הפרטי שלה כאן בישראל ואולי אף להקים בשותפות רשת חנויות תחת שם המותג הצרפתי. ההסכם אמור להיות מבוסס רק על הענקת זיכיון לשימוש במותג או יצירת חברה משותפת, אך בשל היותו רשת עם עשרות סניפים בישראל תחת 'רמי לוי', לא יהיה לו פשוט.

רמי לוי לא מתכוון על פי הפרסום לשנות את שם הרשת שלו למותג אושאן, אלא להשתמש במותגי החברה כדי למכור אותם בסניפים שלו ברחבי הארץ. אושאן נוסדה לפני 55 שנים בצרפת, והיא בבעלות פרטית של חברת ELO. לרשת סניפים ב־13 מדינות מלבד צרפת ומעסיקה ב־2,100 חנויות כ־160 אלף עובדים.
אגב, לעומת עסקת קרפור שנכנסה לארץ כזכיינות, אושאן בודקת אופציה שונה לגמריה, לפיה חברת בת תפעיל את הסניפים, אך עדיין לא נקבע מתווה ברור עם כמה מאנשי העסקים עמם נפגשו וכל האופציות על השולחן.  
יש לציין כי אושאן היא אחת מרשתות הקמעונות הגדולות באירופה ולה הכנסות של כ–33.5 מיליארד יורו בשנת 2022 כולה. הרשת מגוונת ומחזיקה גם סופרמרקטים, גם בחנויות נוחות ולצד אלה גם בחנויות מקוונות. לרשת יותר מ–3,700 חנויות ב–13 מדינות, עם כ-160 אלף עובדים בסך הכל, כ-40 עובדים בממוצע לסניף.
מייסד החברה, ז'ראר מוייה, פתח את הסניף הראשון בשנת 1961, בתוך מבנה תעשייתי מוסב שהיה שייך ל-Phildar, חברת טקסטיל בבעלות אביו. אושאן היא חברה בבעלות פרטית, כאשר רוב מניותיה מוחזקות על ידי ז'ראר ומשפחתו. מוייה ניהל את החברה עד לשנת 2006. המיזוג עם קרפור כשל.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    איך מס' הרשתות עולה, וגם המחירים איתם?
    דודו 06/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשת קרפור סתם רשת מיותרת.
    סגור
  • 4.
    לא מדגדגים את קרפור (ל"ת)
    תל אביב 06/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    רמי לא נח לרגע
    מתן אדלסון עשר 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמי לוי איש עבודה,ממולח שלא מפסיד רגע עוסק בביטוח ,טיסות, תקשורת,הלוואות,ביגוד,גמל, סופר מרקטים ואולי עוד דברים.לא חף כמובן מטעויות עוולות,אבל סך הכל ראוי להערכה.
    סגור
  • 2.
    הם מטרפדים מעכשיו את הפתרונות של מחר
    יהונתן ח 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם יודעים שהממשלה מחר תחליט על יותר תחרות אז הם רוצים להיות "התחרות" משני הצדדים... 90% מהאוכלוסייה לא יבינו את הקומבינה הזו
    סגור
  • 1.
    הוזלה חחח!
    שלמה 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא תהיה הוזלה, על תצפו
    סגור