כסף וצרכנות

בשורת ענק להורים: מחירי הגן לא יעלו, הסייעות ירוויחו

העלאת שכר המטפלות צפוי לתרום למאמצים לשימור כוח האדם במערכת החינוך בגילאי לידה עד שלוש תוך חיזוק מערכת מעונות הסמל וצוותי החינוך העובדים בה
מערכת ice |  2
גן ילדים-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
כחלק מהתוכנית לחינוך לגיל הרך שהציגו ראש הממשלה, שר האוצר ושר החינוך, חתמו השרים על הצו המעדכן את תעריף המפוקח למעונות החל מחודש יוני 2023. עליית התעריף צפויה להעלות את שכר המטפלות באופן מיידי, תוך סבסוד מלא של העלייה על ידי המדינה באופן שמונע את העלאת המחיר להורים.
אבל מה זה בעצם אומר? העלאת שכר המטפלות צפוי לתרום למאמצים לשימור כוח האדם במערכת החינוך בגילאי לידה עד שלוש תוך חיזוק מערכת מעונות הסמל וצוותי החינוך העובדים בה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הסביר: "כפי שהתחייבנו, חתמנו על צו המעונות שמגדיל את שכר המטפלות במעונות מחד אך גם מסבסד את העליה הזו מאידך, מתוך מטרה ברורה שלא להכביד על ההורים ולהטיל עליהם את תוספת שכר המעונות. מעונות היום הן חלק משמעותי בהתפתחותם של ילדי ישראל ואנו כממשלה משקיעים בכך לא מעט הן בתכנית חינוך חינם עד גיל 3 והן בפתרונות נוספים. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך יואב קיש על שיתוף הפעולה עבור אזרחי ישראל. עובדים למענכם".
שר החינוך יואב קיש הוסיף: "חתמנו היום על צו המעונות. צו המעלה את שכר המטפלות ומסובסד על ידי המדינה על מנת להקל על הורי הפעוטות. בשורה משמעותית בראש ובראשונה עבור המטפלות אך יחד עם זאת בשורה משמעותית עבור ההורים. האחריות שלנו היא לחזק את המטפלות ולאפשר להן את התנאים הטובים ביותר מתוך הבנה כי הדבר החשוב ביותר עבורנו מופקד בידיהן. מודה על שיתוף הפעולה עם ראש המשלה בנימין נתניהו וידידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שהניב תוצאות מצוינות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מדויק בכלל
    אסנת 06/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכר המטפלות לא עולה. הן מקבלות מענק. נותן שקט לשנה. מענק של 8300שח בארבע פעימות. עדיין רחוק מלתת פתרון, למשבר כוח אדם. חייבים לעשות שינוי מעמיק ויציב. זה פלסטר, לפצע מדמם.
    סגור
  • 1.
    מה זה בדיוק עוזר להורים?
    ניצה 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בכל אזור יש מעונות יום כל שרוב ההורים נזקקים לגנים פרטיים ושם המחירים מרקיעי שחקים 4000 שקל לילד.. אז איפה בדיוק העזרה פה?
    סגור