כסף וצרכנות

תנובה חוטפת: תביעה ייצוגית הוגשה בגלל חלב

התביעה הוגשה על ידי אישה שטוענת כי בשלושה מקרים שונים, כמות החלב בשקיות 1 ליטר היה פחות מהרשום על האריזה
מערכת ice | 
תביעה ייצוגית נגד תנובה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בית משפט השלום בבת ים אישר תביעה ייצוגית נגד תנובה בטענה כי "כיווצו" את כמות החלב שבשקיות 1 ליטר.
הבקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה עוד בשנת 2018, במסגרתה טענה התובעת הייצוגית באמצעות עו"ד אביחי נ. ורדי ועו"ד שלמה בן חיים כי ב-22 ביוני 2018, בעת ביצוע קניות, רכשה התובעת שקית חלב מתוצרת תנובה. כאשר אספה את המוצרים שרכשה מהמשטח שליד הקופאית, חשה כי השקית קלה ועל כן שקלה אותה במשקל שבסופר. בשקילה התברר כי השקית שוקלת 800 גרם בלבד, בעוד ששקיות מתוצרתן של חברות מתחרות (שאף עליהן צוינה כמות של ליטר חלב) שקלו למעלה מ-1 ק"ג.

התובעת פנתה לשירות הלקוחות של תנובה אשר ביקשה לאסוף את השקית לבדיקה וכך נעשה. לאחר מספר ימים התקשרה נציגת שירות הלקוחות והודיעה לה כי טענתה הייתה מוצדקת ואכן היה חוסר בכמות החלב. לאחר קרוב לחודש רכשה התובעת שוב שקיות חלב מתוצרת תנובה. לתדהמתה, כך נטען, התופעה חזרה על עצמה כאשר שקית אחת שקלה 735 גרם ושקית אחרת 815 גרם, כשאף בפעם זו משקלן של שקיות מקבילות מתוצרתן של המתחרות היה מעל 1 ק"ג. לטענת התובעת, במקום הסבר נאות קיבלה מתנובה מכתב הכולל שובר פיצוי, אותו לא מימשה.
בתשובה לבקשת אישור התביעה, תנובה טענה כי המקרים המפורטים היו תקלה נקודתית. 
היא טענה בנוסף כי באותם חודשים הנזכרים בבקשת האישור, בהם יוצרו מעל 10 מיליון שקיות חלב התקבלו אצל תנובה 46 תלונות לגבי חוסר בתכולתן. מתוכן התאפשר לתנובה לבדוק את שקיות החלב רק ב-23 מקרים. מתוכם ב-10 מקרים נמצאה נזילה דקה מהשקיות שהחוסר נגרם בגללה, וב-13 שקיות נמצא חוסר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה