כסף וצרכנות

מחיר החלב המפוקח יעלה ב-1% - חודש אחרי הזינוק ב-8.3%

בפעם השלישית בשנה מחיר החלב המפוקח יעלו באחוז בודד השבוע - תחילת חודש יוני. כזכור, מחירי החלב בפיקוח עלו לפני כחודש ב-8.3%. משמע, החל מיוני בעוד יומיים מחיר קרטון חלב יעלה ל-6.8 שקל
מערכת ice | 
מוצרי החלב מתייקרים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pixabay)
בפעם השלישית בשנה מחיר החלב המפוקח יעלו באחוז בודד השבוע - תחילת חודש יוני. כזכור, מחירי החלב בפיקוח עלו לפני כחודש ב-8.3% ולפני כן הם עלו ב-4.9%. העלייה במחיר מגיעה לאחר ששר האוצר סמוטריץ', ושר החקלאות דיכטר, חתמו על צו עדכון מחירים.
משמע, החל מיוני בעוד יומיים מחיר קרטון חלב יעלה ל-6.8 שקל. ק"ג של גבינת עמק יעלה לכמעט 49 שקלים. מחירה של הגבינה הלבנה יעלה ל-5.43 שקלים ומחירה של שמנת מתוקה יעלה ל-7.07 שקלים - כך על פי כלכליסט.
לאחר העלאת המחירים הראשונה בחודש ספטמבר האחרון, המחלבות הודיעו גם על העלאת מחירי המוצרים שאינם מפוקחים, דוגמת גבינות מיוחדות, בכ-9.3%. הדרישה על העלייה הקרובה הגיעה מטעם המחלבות וסוכם עם הממשלה כי תהיה התייקרות בשלוש פעימות במהלך שלוש שנים.
לצד זאת, מחירי החלב ממש לא לבד. בימים האחרונים מספר יבואניות ענק הודיעו על עליית מחירים, בהן יוניליוור. ל-ice נודע כי המוצרים שיתייקרו הם רק מוצרי מזון, רטבים ותבלינים שמיועדים למסעדות, בתי מלון ועוד לקוחות מסחריים. העלייה תחול בשיעור ממוצע של 7.5%.
לצד יוניליוור, כ-15 חברות מזון וטואלטיקה גדולות בישראל כבר הודיעו במהלך החודש שהן מעלות את המחירים של המוצרים שלהן. מדובר בשיעור העלאות משמעותי שנע בין 4% ל-25%. גם מוצרי המזון הבסיסיים ביותר, כמו מוצרי החלב והלחם המפוקחים, התייקרו בחסות המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה