כסף וצרכנות

השינוי שכולנו חיכינו לו בארנקים הדיגיטליים: כך תרוויחו כסף

הוועדה למיזמים ציבוריים החליטה להסיר את הסעיף שאוסר על ארנקים דיגיטליים להציע ריבית על הפיקדונות מחוק ההסדרים. צעד זה אמור לפתוח את שוק הפיקדונות לתחרות על גובה הריבית 
מערכת ice |  1
ארנק דיגיטלי (צילום freepik)
הוועדה למיזמים ציבוריים בכנסת סוערת: בימים האחרונים הוועדה סוערת עקב הרצון של חברי הוועדה להסיר את הסעיף שאוסר על ארנקים דיגיטליים להציע ריבית על הפיקדונות מחוק ההסדרים. בנק ישראל מתנגד לכך וטוען כי גוף שמעוניין להציע ריבית על חסכונות, צריך לקבל רישיון ולהיות מוגדר כ"בנק". בסופו של דבר, יושב ראש הוועדה, חבר כנסת אוהד טל החליט לבטל את הסעיף המדובר.
עורך דין עדו מלין הסביר ל"ישראל היום" את מטרת החוק לדעתו: "שלילת האפשרות לשלם ריבית בגין פיקדונות בגופים חוץ־בנקאיים מהווה חסם ופגיעה בתחרות של הלקוחות לקבל שירותים מתחרים לבנקים. כל עוד ללקוח תהיה אפשרות להפקיד את כספו בשקלים ובמט"ח, ולקבל ריבית בגין הכספים המופקדים רק בבנק ולא בחברות תשלומים חוץ־בנקאיות, מדוע שיעדיף לבצע את הפעילות מחוץ לבנק?
אם הסעיף היה נותר על כנו והיה איסור על גופי תשלום חוץ־בנקאיים לשלם ריבית, מדוע שהאזרח הפשוט יעדיף לנהל חשבון עו"ש בגוף חוץ־בנקאי? ביטול הסעיף הוא צעד חשוב לתחרות ולקידום של ניהול חשבון עו"ש ותשלומים בגופי תשלום חוץ־בנקאיים". הציטוט הובא מ"ישראל היום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומה הערבין שהפיקדון יוחזר ללקוח?
    סקרן 05/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם הגופים הללו מפוקחים כמו. בנקים? האם נוכל לסמוך שנקבל הכסף בחזרה ללא תנאי? כולם רגילים וחושבים שהביטחון כמו בבנק והכסף יחזור... האם זה נכון?
    סגור