כסף וצרכנות

הסוד האפל של גוגל: על מה היא מרוויחה סכום מגוחך?

ניתוח של אחד המוצרים המדוברים ביותר בהיסטוריה של גוגל חשף כי היא מוכרת אותו במחיר של יותר מפי שלושה מכפי שהיא עצמה משלמת עליו
יאיר מור | 
גוגל (צילום ויקיפדיה/ Outreach Pete)
כבר שנים שאוהדי גוגל ומיקרוסופט ומכשירי האנדרואיד וה-Windows נוהגים לתקוף את אפל על שולי הרווח המופרזים שהיא גוזרת על מכשיריה - בין אם מדובר בסמארטפונים, מחשבים או כל דבר אחר. אלא שכעת מתברר שגוגל לקחה את זה צעד אחד הלאה עם השעון החכם שהשיקה בשנה שעברה, ובניגוד לאפל, ש"גוזרת קופון" של מעט יותר מ-100% על רוב דגמי האייפון, המתחרה המושבעת גוזרת קופון של יותר מ-200% על שעון ה-Pixel Watch.
חברת המחקר Cointerpoint פרסמה ניתוח של עלות רכיבי השעון של גוגל בגרסה הכוללת קישוריות סלולרית על גבי רשת הדור הרביעי (LTE), שמחירה הרשמי 400 דולר. הממצאים מדהימים: לגוגל עצמה עולים הרכיבים 123 דולר. כלומר, מחיר השעון לצרכן גבוה ב-225% ממחיר הייצור שלו בפועל - אם כי חישוב עלות הרכיבים לא כולל את עלות ההרכבה והמשלוח, שסביר להניח שמצמצמים את שולי הרווח אל מתחת ל-200% - עדיין רווח נאה באופן חריג.
קאונטרפוינט ציינה כי מחיר השעון של גוגל גבוה משמעותית ממחיר השעונים של פיטביט, שאותה רכשה גוגל ב-2019 תמורת 2.1 מיליארד דולר. זאת משום שהשעון החדש מתקדם בהרבה: הוא כולל שני מעבדים שונים, אחד מדגם Exynos 9110 של סמסונג ומיקרו-בקר פשוט יותר של NXP ההולנדית, בדומה למעבדים הפשוטים של STMicroelectronics ההולנדית או Cypress האמריקאית שהיו בפיטביט; מסך OLED בגודל 1.2 אינץ' ובבהירות מירבית של 1,000 ניטים, ועוד.
מרבית עלות הייצור הולכת על המעבדים והזיכרון - 27%; המסך מהווה 17% מהעלות, כאשר 14% הולכים ל-BOE הסינית וכ-3% נוספים לחברות שמספקות רכיבים כמו בקרי השליטה על המסך; ו-15% על גוף ומערך קירור. סמסונג היא המרוויחה העיקרית, שמקבלת 20% מתקציב הרכיבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה