כסף וצרכנות

סניפי בנק ייסגרו? הכנסת פועלת לכך שרק ועדת הכלכלה תכריע

הצעת החוק גם קוראת לכך שכל צמצום משמעותי של שטח או כוח האדם בסניף, יובא לאישור ועדת הכלכלה
מערכת ice |  1
בנקים (צילום Magma Images)
הצעת חוק חדשה קוראת לכך לאישור לסגירת סניפי בנק יהיה כפוף לאישור של ועדת הכלכלה של הכנסת. בהצעת חוק שותפים חברים מהקואליציה והאופוזיציה: ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה, ח"כ אלון שוסטר מהמחנה הממלכתי וח"כ אחמד טיבי מחד"ש-תע"ל.
לפי הצעת החוק, לא מספיק שהמפקח על הבנקים יאשר סגירת סניפים, אלא לאחר מכן ועדת הכלכלה תדון ותחליט אם לאשר את סגירת הסניף. בנוסף, גם כל צמצום משמעותי של שטח או כוח האדם בסניף, יובא לאישור ועדת הכלכלה.
"מספר סניפי הבנק לנפש בישראל נמוך בהשוואה לעולם, כשבישראל קיימים 11 סניפים על כל מאה אלף תושבים, לעומת 27 סניפים בממוצע על כל מאה אלף תושבים במדינות האיחוד האירופי ובארה"ב", צוין בדברי ההסבר.
"מלבד זאת, החוק כיום מתייחס רק לבקשות סגירת סניפי בנקים, אך לא נקבע בו כל הסדר לעניין צמצום שטחי סניפי הבנקים או הפחתת מספר המשרות, כך שהבנקים מצמצמים שירותים לציבור ושטחים של סניפים בנקאים ללא כל בקרה או פיקוח. לפי מרכז המידע והמחקר של הכנסת, בשנים 2012-2019 חל צמצום של כעשרת אלפים משרות בסניפים, קיטון מצטבר של 26.5%. כמו כן, בשנים 2015–2019 חלה ירידה של כ-42,300 מ"ר (כ-8.7%) בשטחים של סניפי הבנקים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך סגירה טוטלית של סניפי דואר עברה בקלות ?
    הדואר 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנט , ביבי, לפיד, ברק אין שום הבדל . כולם דופקים את האזרח הקטן. תמשיכו להתכופף
    סגור