כסף וצרכנות

זה המחיר שתשלמו עבור שמן זית בן 2,000 שנה

שמן זית שהופק מיבול של עצי זית שנטעו לפני 2000 שנה מוצעים למכירה לראשונה בישראל. אז כמה תצטרכו לשלם עבור בקבוק של 750 מ"ל? 
מערכת ice | 
עץ זית (צילום יח"צ)
לראשונה, שמן זית שהופק מיבול של עצי זית שנטעו לפני 2000 שנה. שמן הזית הופק על ידי מפעל ג'השאן, מעצי הזית של מטעי המשפחה שנטעו לפני 2000 שנה במרר.
ההיסטוריה של משפחת ג'השאן, היא סיפור ההיסטוריה של עץ הזית בארץ. סב סבו של האני ג'השאן, מנכ"ל המפעל, נטע בשנת 1863 את עצי הזית הראשונים של המשפחה, הקים בית בד ושמעם של שמניו הגיע לכל רחבי ארץ ישראל. מאז ועד היום כל בני המשפחה חיים עמלים ונושמים שמן זית.
במשך שישה דורות הופקו השמנים בבית הבד המקורי במרר. בנשים האחרונות הורחבה והועמקה הפעילות, הוקם בית בד מתקדם ומרכז מבקרים בכפר כלנית סמוך למרר ומרכז אחסנה ומרכז לוגיסטי בקדמת גליל, באזור התעשייה הסמוך לטבריה עילית.
השמן יוצר במהדורה מוגבלת שתימכר במרכזי המבקרים של ג'השאן במושב כלנית שליד מרר ובפארק תעשיות קדמת גליל, בבקבוק של 750 מ"ל שעוצב במיוחד עבור מהדורה זאת במחיר של 60 שקל.
תהליך הפקת השמן נעשה במסיק ידני קפדני, ביום ייצור מיוחד בבית הבד של המשפחה במושב כלנית. הזיתים נבחרים בקפידה ועוברים תהליך כבישה קרה והתוצאה שמן זית כתית מעולה, עשיר ופירותי, עם חריפות מעודנת ורמת חמיצות של 0.2% עד 0.5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה