כסף וצרכנות

לא יודעים איזה מסלול ביטוח לבחור? משרד האוצר ינסה לעזור לכם

על פי הטיוטה החדשה של חוק ההסדרים, חברות ביטוח וסוכנים יצטרכו לפרסם את שווי העמלות שסוכנים מקבלים ממכירת קרנות חיסכון לפנסיה. יתרה מכך, מחירי קרנות מסוימות יהיו שוות על פני חברות, אך כנראה כבר לא תוכלו לרכוש ביטוח מנהלים
מערכת ice | 
משרד האוצר חושף (צילום freepik, Magma Images, shutterstock)
לפני כשבוע משרד האוצר פרסם את טיוטת חוק ההסדרים החדשה, אשר במהותה נוגעת גם בתחום הפנסיה והביטוח. על פי מספר סעיפים שהוכנסו לטיוטה התחרות בין החברות תוגבר וזאת במידה והחברות אכן יידרשו לפרסם לקהל הלקוחות את היקף העמלה שכל סוכן ביטוח מקבל מכל עסקה.
על פי 'כלכליסט' ההנחה עד כה הייתה כי סוכן ביטוח (אשר אחראי על בשוק על רכישתם של 74% ממוצרי החיסכון הפנסיוני) מעניק ייעוץ באופן אובייקטיבי ורק לטובת הלקוח. עם זאת, לא ניתן להתעלם מסכום העמלות שכל סוכן מקבל, ביחס למחיר של התכנית שהוא מציע. יתרה מכך, בשנת 2021 למשל סך העמלות של סוכני הביטוח במצטבר עמדו על 9.5 מיליארד שקלים.
נכון לעכשיו הסוכנים מקבלת שני סוג של עמלות תיווך והם עמלה שוטפת ועמלת מכירה. ניתן להניח כי סוכן יבחר להציע תכנית של חברת ביטוח המציעה לו עמלה גבוהה יותר.
פתרון משרד האוצר הוא קודם כל לייצר שקיפות בתחום גובה העמלות עבור הצרכנים. משמע, אם יאושר החוק המתווך והגוף המוסדי כאמור יידרשו לפרסם את שווי העמלות. כמו כן, האוצר מתכנן לבצע שינוי חלקי במבנה קבלת העמלות. משמע, הוא ידרוש לקבוע מחיר זהה של עמלה לסל מוצרים זהה בקרב חברות הביטוח. מטרת השינוי היא להבטיח ייעוץ יותר אובייקטיבי של הסוכן.
שינויים נוספים צפויים גם עבור הצרכנים, אותם המשרד מתכנן להגביל גם כן. על פי הטיוטה תהיה מגבלה עבור רכישה של ביטוח מנהלים, כך שרק מדרגת שכר ספציפית (שכר הכפול מהנתון הממוצע בשוק) יאפשר רכישה של ביטוח מסוג זה, זאת מתוך ראייה שרכישת ביטוח מנהלים עלול לפגוע בקצבה עתידית של לקוחות.
האוצר בוחר לפי הטיוטה לא להתייחס לתמריצים אחרים שהסוכנים עשויים לקבל, דוגמת פרסים וטיסות לחו"ל, שעשויים להשפיע על האובייקטיביות. הציפייה היא כי חברות הביטוח והסוכנים יתנגדו לטיוטה במצבה הנוכחי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה