כסף וצרכנות

זה הסטארט-אפ הישראלי שיציל את העולם מהעלמות דבורים

האם נמצא הפתרון לבעיית העלמות הדבורים? החברה הישראלית ToBe פיתחה פלטפורמה טכנולוגית הפותרת את הבעיה
מערכת ice | 
אריק יואלי (צילום גל איתן)
החברת ToBe הישראלית, שהשלימה לאחרונה סבב גיוס (3.6 מיליון דולר) וניסוי פיילוט מוצלח, היא החברה הראשונה בעולם שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית הפותרת את הבעיה העולמית החמורה ביותר בעולם הדבורים, הפרעת התמוטטות המושבה (CCD – Colony Collapse Disorder).
ההתמוטטות של כוורות שלמות בכל רחבי העולם מסכנת את הביטחון התזונתי בעולם, שכן הדבורים לא רק מייצרות דבש, הן אחראיות להאבקה של כשליש מגידולי הירקות והפירות שאנו צורכים. הגורם המרכזי להתמוטטות היא אקרית הוורואה, טיפל אשר נצמד לדוברים וניזון משומני הגוף שלהן, מחליש אותן ומדביק אותן בווירוסים.

מעבר לנזק למגדלי הדבורים, גם אנו כצרכנים מרגישים השפעת התופעה, הנגרמת כתוצאה מפגיעת הטפיל. כך למשל, מחיר כוורת להאבקת אבוקדו בישראל זינק פי 3 בשנה שעברה ומחיר כוורת להאבקת שקדים בארה"ב האמיר ל-240 דולר לכוורת.
ToBe מציעה פתרון טכנולוגי אלקטרו-מכני מקיף, שגם מטפל בטיפול ביעילות (הפחתה של 98% מהנגיעות תוך שבועיים ושמירה על כוורת בריאה וחזקה) וגם מאפשר ניטור שוטף של הכוורת ומתן נתונים על בריאותה וחוזקה בזמן אמת, תוך שימוש בחיישנים מתקדמים ומערכת IoT מתוחכמת.
הפתרון שפיתחה ToBe הנקרא HivMaster™ משפר בעקיפין גם את המאבק להורדת יוקר המחייה. הוא לא רק מגדיל את הרווחיות של הדבוראי על ידי שיפור בכמות הדבש, צמצום משמעותי בתמותת הכוורות ושיפור היעילות של הכוורת. הם גם מאפשר האבקה יעילה יותר של הגידולים החקלאיים, וכתוצאה מכך, היבולים גבוהים יותר, מה שמאפשר הורדה במחיר הירקות והפירות.
אריק יואלי, מנכ"ל ToBe, אמר: "אנחנו עוסקים בבעיה אקולוגית כלל-עולמית. אלברט איינשטיין אמר ש'ארבע שנים אחרי שהדבורים ייעלמו, המין האנושי ייכחד' ואנחנו ב-ToBe פועלים בנחישות לפתור את בעיית העלמות הדבורים ולא רק כדי שיהיה לנו מספיק דבש בראש השנה. אני מאושר וגאה להוביל ביחד עם צוות העובדים של החברה את הבאת הפתרון לבעיה שמעמידה בסיכון את הביטחון התזונתי של כולנו גם למדינות נוספות בעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה