קריירה ולימודים

סודהסטרים קיבלה מענק לגיוס עובדים ובתמורה החליטה לפטר עובדים

רשות ההשקעות שבמשרד הכלכלה והתעשייה דורשים הבהרות מסודהסטרים. בחברה לא עומדים בהתחייבויות שקיבלו על עצמם לאחר קבלת מענק של 12.5 מיליון שקל מהמדינה
מערכת ice | 
סודהסטרים ממשיכה בפיטורי הענק (צילום shutterstock)
בשנת 2019 סודהסטרים קיבלה מענק ממדינת ישראל בסך 12.5 מיליון שקל. בעקבות קבלת המענק, בחברה התחייבו להגדיל את מצבת העובדים שלהם ב-516 עובדים עד שנת 2024 בנוסף ל-1600 העובדים שעבדו באותה העת בסודהסטרים.
בשבועות האחרונים, סודהסטרים החליטה לפטר כ-120 מעובדי החברה העובדים באזור התעשייה עדין הנגב, הסמוך לרהט, וכעת רשות ההשקעות שבמשרד הכלכלה והתעשייה דורשת מהחברה הבהרות. מדובר בגל פיטורים שני לאחר שבאוקטובר 2021 היא פיטרה כ-300 עובדים.

מרשות ההשקעות שבמשרד הכלכלה והתעשייה נמסר ש"לחברה תוכנית פעילה ובמסגרתה התחייבות להעסקת 516 עובדים חדשים. בכל שנה נעשית בדיקה על הגידול בעובדים על פי הקבוע בתוכנית, שכן תשלום המענקים נעשה בכפוף לעמידה ביעדי תוכנית ההשקעות. עם הודעת החברה התקיים בין מנהל הרשות לנציגי החברה דיון ובו התבקשו למסור הבהרות בנושא", כך פורסם בכלכליסט.
סודהסטרים מסרה בתגובה כי "סודהסטרים מעסיקה בישראל מעל 2000 עובדים וגאה – בפרט בימים אלו – ליישם ערכים הקשורים במתן אפשרויות תעסוקה ושוויון הזדמנויות בפריפריה. מאז רכישתה על ידי פפסיקו, הכנסות המדינה ממיסים ישירים ששולמו על ידי סודהסטרים ועובדיה מוערכות ביותר ממיליארד שקל. בפרק הזמן הזה קיבלה סודהסטרים, לאור עמידתה בתנאי תוכניות העידוד, מענקים בסכום שמהווה פחות מ-5% מהכנסות המדינה מסודהסטרים. בכל מקרה סודהסטרים תפעל בשקיפות ובתאום עם רשות ההשקעות ככל שתידרש".
בחברה המשיכו והסבירו כי "בשנים האחרונות החברה הגדילה את היקף כוח האדם כדי לענות לצמיחה שליוותה אותה תקופה ארוכה. התחזיות הנוכחיות של הביקושים משקפות חזרה לרמות שהיו מוכרות בעבר, טרום התפרצות הקורונה. במקביל, החברה חשופה לתנאי השוק הגלובליים התנודתיים, המשפיעים על פעילותה. כל אלה מחייבים אותנו לנקוט בצעדי התייעלות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה