כסף וצרכנות

מס השתייה המתוקה יבוטל, אז מדוע לא תרגישו בירידת המחיר?

מס השתייה מתוקה צפוי להתבטל בימים הקרובים ובחברת המשקאות הגדולות מבינים שמבחינתם מדובר בחלון הזדמנויות להעלאת המחירים באופן שיטשטש את המהלך מעיניי הצרכן
מערכת ice |  2
קולה (צילום shutterstock)
כבר ביום הראשון במשרד האוצר, השר הנכנס בצלאל סמוטריץ' הורה לפעול לביטול המס על החד פעמי וביטול המס על שתייה ממותקת. בפגישת הנהלה ראשונה שהתקיימה בתחילת השבוע בלשכתו הנחה שר האוצר את הגורמים הרלוונטים לגבש כבר בימים הקרובים צווים לביטול המס על החד פעמי והשתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת.
אך כעת, לפי הערכות גורמים בענף, קיים חשש כי יש מי שינצל את ירידת המחירים הצפויה לאחר ביטול המס על השתייה המתוקה ולהסב את השינוי לטובתו. בחברות המשקאות מבינים שמבחינתם מדובר בחלון הזדמנויות בו יוכלו להעלות מחירים מבלי לפגוע בשמם הטוב.
העלייה במחיר המשקאות במקביל לביטול המס צפויה לייצר מעין מסך עשן ולטשטש את המהלך מעיניי הצרכנים. בנוסף לכך, קיים חשש שכפי שמחירי המשקאות עלו עם הטלת המס בשיעור גבוה מהנדרש, כך צפויים מחיריהם לרדת בשיעור פחות, והכסף העודף יישאר בידי היצרנים והקמעונאים.
למעשה יצרניות המשקאות, החברה המרכזית (קוקה־קולה ישראל), יפאורה וטמפו, הן כרגע החברות היחידות מבן־20 הספקיות הגדולות שלא העלו מחירים, בתקופה האחרונה והן צפויות על פי הערכות לעשות זאת בסמוך לביטול המס על המשקאות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עתירה לבגץ (ל"ת)
    אלון 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    6 שקל לבקבוק ליטר וחצי קולה. 36 לשיישיה. לא לקנות ביותר (ל"ת)
    שני 01/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור