כסף וצרכנות

הרשת שתוזיל את המחירים? המותג הפרטי של קרפור נחשף

הרשת הצרפתית קרפור משיקה אט אט יותר ויותר סופרים שכונתיים ברחבי המדינה ומכלילה בהם את המותג הפרטי שבא לתת פייט למותגי שופרסל ורמי לוי - האם הוא מצליח?
מערכת ice |  3
רשת קארפור (צילום pixabay, ויקיפדיה)
רשת קרפור אמנם תושק באופן נרחב באמת רק בתחילת שנת 2023 אך היום היא כבר נמצאת במסגרת מצומצמת בקרב מספר ערים, תחת השם המקורי "סופר". בהתאם לתפוצה הנוכחית שלה, קרפור כבר הצליחה להביא לכאן מספר מוצרים מבית המותג הפרטי על מנת שיתחרו במותגים הפרטיים של שופרסל ורמי לוי.
עיתון 'ישראל היום' ביצע השוואת מחירים בין הסופר השכונתי, נכון לעכשיו הגדול ביותר, מבית קרפור באור יהודה ובין הסניפים של רמי לוי ושופרסל דיל. נמצא כי בעוד שמותגי קרפור יחסית זולים למותגים האחרים, מוצרים שאינם מבית המותג דווקא יקרים יותר.
מוצרים כגון שוקולד מבית המותג של קרפור עולה בסניף 7.9 שקלים עבור שלוש חבילות של מאה גרם. בשופרסל דיל נוכל למצוא מוצר מקביל במחיר של 12.9 שקלים. מוצרים נוספים כוללים שישיית בירה עד 17.9 שקלים, חבילה של 25 תיונים ב-6.9 שקלים ועוד.
קפסולות קפה של קרפור גם הן עולות פחות מעשרה שקלים ומחירם עומד על 7.9 שקל. בשופרסל הקפסולות יעלו קרוב ל-15 שקלים וגם המבצע של שופרסל המציע 4 יחידות בחמישים שקלים אינו מוזל יותר ביחס לקרפור היות והוא מתמחר יחידה ב-12.5 שקלים. רמי לוי מובילה בתחום הזה עם מחיר של 7.8 לחבילה ו-20 שקלים עבור שלוש חבילות. 
כשאנחנו מגיעים למוצרים משמעותיים יותר, דוגמת דגני בוקר, קרפור מציעה אריזות יחסית קטנות ביחס למקובל, בהיקף של 300 גרם ב-6.9 שקל. אריזה גדולה יותר בהיקף של 750 גרם תוכלו לקנות בשופרסל דיל ב-13.9 שקלים וברמי לוי ב-12.3 שקלים. 
בתחום השמנים קרפור מציעה היום את שמן הזית הזול ביותר במחיר של 11.5 שקלים, בזמן שרמי לוי לוקחים 13.9 שקלים ושופרסל דיל מחיר כפול של 29.9 שקלים. לעומת זאת, מוצרים שכבר אינם מבית המותג הפרטי עולים במחירם ונוכל לקנות עוגה של אסם ב-15 שקלים, לעומת 11.9 שקלים בשופרסל ו-10.9 ברמי לוי.
בתוך כך, בעוד רשת המזון הצרפתית מסתערת על השוק הישראלי לקראת השקת הענק, בינתיים בתנועת ה-BDS קוראים לחרם עולמי על הרשת באם תמשיך את שיתוף הפעולה הישראלי. בהודעה שיצאה שבוע שעבר, קוראת התנועה לחרם על קרפור עד שתסיים את השותפות עם "האפרטהייד הישראלי והקולוניאליזם של המתנחלים". הקמפיין הבינלאומי - BDS (ראשי תיבות של Boycott, Divestment and Sanctions) פועל בתחומים רבים להשפעות לחרם על ישראל גם כלכלי וגם תרבותי ומופעל על ידי 170 ארגונים פרו פלסטיניים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יוקר המחיה בארץ מקורו בחוסר יעילות תפעולית וטפשות צרכני
    מוישה וחצי 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפילוג הפוליטי בעם מתבטא גם בחולשה של הצרכן הבודד, שאינו מבין את השפעתו במרחב הכללי.
    סגור
  • 2.
    ביקרנו בסניף באור יהודה: פחות מחצי אחוז מוצרי קרפור
    רוניוד 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוצרי קרפור זולים כמו באירופה שאר המוצרים יקרים מאוד.
    סגור
  • 1.
    השוואת סניפים מקבילים
    אלאלי אבי 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי אם משווים סניף של קרפור(סופר בשמו העכשווי) שכונתי, ההשוואה צריכה להיות לשופסל שלי (ולא שופרסל דיל) וסניף רמי לוי בשכונה ואז ההשוואה על בסיס שווה יותר.
    סגור