כסף וצרכנות

עוקץ על חשבון SHEIN: ההודעה המבלבלת שהפילה ישראלים בפח

מזמינם הרבה משיין וחשבתם שהם מפנקים אתכם? זהו כמובן ניסיון עוקץ, שמסתבר שהפיל בפח כבר מספר ישראלים שחויבו באלפי שקלים
מערכת ice |  1
אתר SHEIN (צילום freepik, מתוך אתר shein)
עוקץ הפישינג בכלל לא חדש, וכנראה כבר אין אדם שלא שמע עליו. למרות זאת, בכל פעם הוא פושט צורה ולובש צורה אחרת, ומצליח ללכוד אנשים בפח.
בימים האחרונים התחיל פתאום שטף של תיוגים באינסטגרם. אלפי ישראלים תויגו בפוסטים שמודיעים להם שהם זכו בגיפטקארד של 1500 שקלים לקניות באתר הפופולרי שיין. 
מספר אנשים כבר דיווחו שברגע של חוסר תשומת לב לחצו על הקישור, והצטערו על כך. "אני קונה מלא בשיין, אז חשבתי שזה הגיוני שזה יקרה." אמרה אחת מהנעקצות לתכנית הכל כלול ברשת 13. "חשבתי שזה הגיוני שאני אקבל כביכול את השובר הזה, אז נכנסתי ללינק ושמתי את הפרטים שלי, ומאז לא מפסיקים לחייב אותי על דמי משלוח. ואז כשנכנסתי לאינטרנט וקראתי על זה הבנתי שזה עוקץ."


צילום מסך מתוך האינסטגרם
אין צורך לציין כמובן שמדובר בעבירה חמורה. בתחילת השנה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט השלום בת"א כתב אישום נגד מחמד עבאסי, תושב הרשות הפלסטינית, בין היתר בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, העברת מידע כוזב במחשב וחדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת. זאת לאחר, שהנאשם שלח עשרות אלפי הודעות הנחזות להודעות שנשלחו מדואר ישראל וגרף רווח של למעלה מ-200,000 שקלים.
על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ענבל קליין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, החל מחודש ספטמבר האחרון הנאשם תכנן וביצע הונאת פישינג רחבת היקף, בדרך של הפצת הודעות כוזבות לאלפי אזרחים ישראלים וניסיון שליחת עשרות אלפי הודעות כוזבות נוספות.
במסגרת ההודעות, שנחזו להיות מטעם דואר ישראל, הנאשם הציג מצג שווא, לפיו החבילה שהזמינו הגיעה לארץ באמצעות דואר ישראל, אך עצרה במכס ועליהם לשלם סכום של כ-297 שקלים על מנת לשחררה, אחרת תתווסף עמלה יומית לסכום התשלום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נפלתי
    ריקי 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי נפלתי ההונאה ומילאתי את הפרטים , מכיוון שראיתי שההפניה בוצעה לאפליקציה של שיין עצמה , והחיוב נעשה בה איך אני יכולה לבטל את זה ? כמובן שהקפאתי את הכרטיס לבנתיים
    סגור