כסף וצרכנות

הטיסות ממשיכות להתייקר: כך חברות התעופה עושקות את הישראלים

אחרי תקופה ארוכה בה חברות התעופה הישראליות חוו משבר בעקבות הקורונה, השמיים נפתחו והטיסות חזרו לסדרן. ארקיע, אל אל וישראייר ניצלו זאת והעלו את מחירי הכרטיסים לגבהים חדשים. אז בכמה עלו המחירים ליעדים האהובים על הישראלים? לא תאמינו
מערכת ice |  15
טיסות (צילום vecteezy, shutterstock)
ענף התיירות והתעופה חוו משבר קשה מאוד בתקופת מגפת הקורונה שהכתה בעולם וסגרה את השמיים ברוב מדינות העולם. חברות התעופה הפסידו הון תועפות ונראה שבתקופה האחרונה הן בהחלט מתחילות להתאושש עם חזרה כמעט מלאה של כל העולם לפעילות.
בעקבות כך, חברות התעופה השונות ראו את הביקוש האדיר שעולה והחלו לגבות מחירים גבוהים במיוחד על כרטיסי טיסה. בבדיקה מקיפה שערכו ב"ישראל היום" של מחירי הטיסות הישירות של חברות התעופה הישראליות אל על, ישראייר וארקיע, התגלו פערים אדירים בין ממוצע המחירים בשנת 2019, לפני פרוץ הקורונה, לבין המצב כיום. היעדים שנבדקו הם לפחות חלק מהיעדים האהובים על הישראלים ביניהם: בנגקוק, פריז, לונדון, רומא, ניו יורק, בודפשט וברלין.
טיסות אל על ללונדון התייקרו ב־197% מאז 2019 - הזינוק החד ביותר בבדיקה. אם בדצמבר 2019 מחירו של כרטיס לבירת אנגליה היה 345 דולר - בדצמבר 2022 הוא כבר עולה 681 דולר. כך גם לגבי פריז: מחיר טיסת אל על לעיר האורות ב־2019 היה 299 דולר, ומאז הוא האמיר ב־186% לכדי 555 דולר.
גם בישראייר קפצו המחירים משמעותית. בעוד ב־2019 עלה כרטיס לרומא 210 דולר, היום כדי לבקר בקולוסאום צריך לשריין 319 דולר - פער של 152% בתוך שלוש שנים. כך גם בטיסות החברה לבודפשט: מ־259 דולר ב־2019 עלה מחיר הכרטיס אליה ב־125%, והיום הוא עומד על 323 דולר.
פערים נמוכים יותר מצאנו במחיריהן של שתי טיסות ארקיע שנבדקו. הטיסות הישירות של החברה לטביליסי עלו ב־117% ל־351 דולר לכרטיס, לעומת 299 דולר בדצמבר 2019. גם הטיסות לברצלונה התייקרו: הטיסה לעיר השנייה בגודלה בספרד, שלפני שלוש שנים עלתה 412 דולר, התייקרה מאז ב־121%, והיום נדרש לשלם עבורה 497 דולר.
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    מי טס איתם ?
    אלון אבישר 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאו קוסט...טסתי לבודפשט ב100 דולר...
    סגור
  • 9.
    רק פראיירים טסים עם חברות ישראליות. (ל"ת)
    לוק סקיווקר 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 8.
    טעות בחשבון
    יואל 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כותב הכתבה אינו יודע חשבון. בבקשה להוריד מכל המחירים 100%. לדוגמא: אם כתוב שהמחיר עלה ב-193% הוא עלה 93% ולא 193. כך תעשו בכל האחוזים שנכתבו לא נכון. בושה.
    סגור
  • מניפולציה לצורך כותרת
    שבתאי 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם המחירים אינם מדוייקים. לקחת את המחירים הכי נמוכים ב2019 ולהשוות למחירים הכי יקרים ב2022
    סגור
  • 7.
    בטח ובטח
    משה 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כממשלת השמאל התירו את דמינו וכספינו לכל דורש למה שחברות התעופה לא יגזלו אותנו גם ? ואפשר לחשוב איזה שירות הם נותנים לנו ? גונבים מחירי עתק לטיסה להרצליה כאילו טסים מסביב לעולם , וזה בלי מזוודות , מי שרוצה מזוודה צריך לשלם לפעמים כמעט יקר ייתר מהכרטיס . הברירה היחידה ללמד אותם לקח זה לעשות חרם צרכנים לא טסים איתם רק עם חברות חיצוניות , וברגע שהם יחטפו הפסדים כבדים ויישארו ללא נוסעים ומטוסים מקורקעים הם כבר ירדפו אחרינו שנטוס ב 20 שקלים .
    סגור
  • טען עוד
  • זה ממש לא ממשלת השמאל. זה התחיל אצל ביבי!!! (ל"ת)
    זיו 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    עדיין מרגיש יותר טוב לטוס אל על מאשר ויז והכתומים
    נוסע מתמיד 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני בעצמי טס בחלאוות אבל את רעייתי וביתי אני מטיס רק עם אל על
    סגור
  • 5.
    ייקור הטיסות
    נ. א השרון 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שנים שאנחנו לא טסים עם חברות ישראליות ובטח לא נתחיל היום
    סגור
  • 4.
    פאריירים
    שחר 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק פארייארים מכרטסים בישראל ...מדינה של נוכלים וחזירים ..ואם כבר אין ברירה ..טוסו ליוון או לטורקיה ומשם תטוסו לאן שאתם רוצים ....מישראל לפיליפינים בכרטוס ישראלי יקר ב2000 שח יותר מאשר בכרטוס בדובאי או בחברה זרה
    סגור
  • 3.
    היצע וביקוש הוא אחד העקרונות הבסיסיים בכלכלה שלנו (ל"ת)
    WT 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ממש חא נכון. כלל המפתח בכלכלה הישראלית הוא הטמטום הצרכנ (ל"ת)
    זיו 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • וזו הטעות הגדולה
    משה 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין פורפורציה בכלל בין הדרישה לתמורה
    סגור
  • 2.
    299 ל351 זה לא 117%
    מתמטיקאי 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אלא 17%... וככה גם כל שאר האחוזים שלכם.. אתה שמתיימר להיות כלכלי ולא מצליח לחשב אחוזים כמו שצריך, מביך
    סגור
  • 1.
    חבל לא שמו גם 100 דולר לטובת העם
    Mtlk 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מ. שהיה מכניס למדינה 200 מליון דולר.והינה גמרת את משבר בתי החולים.אפשר לפתור מתשלום.אנשים שטסים על רקע רפואי או מלווה לטיפולים רפואים.או להכיר כהוצאה מוכרת לצרכי עבודה.וגם לפטור.אבל בסך העל מי שיוצא לטיול הנאה שישלם מס תענוגות.אפשר לפתור את המס מהאותיות מאחר ושם הנזק לציבור מתנועת המטוסים מהשמים מבחינת רעש וזיהום נמוך בהרבה לכאורה הטיסות יוצרים נזק סביבתי זיהומי לא פחות מכוסות הפלסטיק.ואם יצומצמו בחצי גם לא יקרה דבר רע לכאורה.
    סגור
  • הצעה ממש חצופה
    זיו 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה נראה לך שאם אני רוצה לנסוע לחופשה, אני צריך לממן עדר פרזיטים בדרך???
    סגור