כסף וצרכנות

מחיר הדלק קופץ: זה המחיר החדש שתאלצו לשלם ממחר

אחרי שבמשרד האוצר האריכו בשבועיים את ההטבה לנהגים עם סבסוד של חצי שקל על מס הבלו, ב-1.12 ההטבה אמורה לפוג והמחיר עתיד לקפוץ ליותר מ-7 שקלים לליטר, עם זינוק של 50-60 אג' בסך הכל, אך בצל דיווחים על הארכה חלקית של ביטול המס, ייתכן שהמחיר לא יקפוץ יותר מדי. התשובות מחר
מערכת ice | 
הדלק מזנק (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
הודעה לא נעימה בכלל מחכה לנהגים. משרד האנרגיה עידכן היום (שלישי) כי מחירי הדלק לחודש דצמבר יחושבו ויפורסמו מחר, יום רביעי, ה-30.11.22. בהתאם למידע העדכני ביותר שיתקבל ממשרד האוצר בנוגע לרכיב הבלו על הבנזין.   
אם לשפוט על פי הדיווח של עמליה דואק, נראה כי הפחתת הבלו תישאר לפחות באופן חלקי, מה שיבלום מעט את העליות שצפויות לקראת חמישי הקרוב, אז אמור היה המחיר להרקיע שחקים אחרי תקופה של התמתנות.

מחיר הדלק אמור לזנק שוב מעל 7 שקל לליטר בנזין 95 אוקטן ואולי אף להגיע לאיזור 7.5 שקל לליטר. אך לפי הדיווח, ההטבה על מחירי הדק תימשך גם בחודש הבא באופן חלקי ותפחית 33 אגורות ממס הבלו לליטר במקום שקל אחד. לאור זאת, המחיר כפי שהמגמה מסמנת, צפוי לעלות אך פחות ממה שדווח כך שההערכות הן לעלות של 6.85 שקלים לליטר לפי תעריף תדלוק עצמי.
הצו להפחתת מס הבלו ב-30 אגורות עד סוף דצמבר הופץ לשימוע והציבור יכול להעיר הערות עד 10 בבוקר מחר. ‏לאחר מכן, הצו יגיע לשולחנו של שר האוצר המכהן אביגדור ליברמן, שצפוי לחתום עליו עד מחר בערב. מחיר הדלק צפוי לעמוד על 6.85 שקל לליטר, במקום יותר מ- 7 שקל לליטר בנזין 95 אוקטן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה