כסף וצרכנות

מחיר הדלק יזנק? הנהגים במתח, המחיר יפורסם מחר

אחרי שבמשרד האוצר האריכו בשבועיים את ההטבה לנהגים עם סבסוד של חצי שקל על מס הבלו, ב-1.12 ההטבה אמורה לפוג והמחיר עתיד לקפוץ ליותר מ-7 שקלים לליטר, עם זינוק של 50-60 אג' בסך הכל, אך בצל דיווחים על הארכה חלקית של ביטול המס, ייתכן שהמחיר לא יקפוץ יותר מדי. התשובות מחר
מערכת ice |  1
הדלק מזנק (צילום pixabay)
הודעה לא נעימה בכלל מחכה לנהגים. משרד האנרגיה עידכן היום (שלישי) כי מחירי הדלק לחודש דצמבר יחושבו ויפורסמו מחר, יום רביעי, ה-30.11.22. בהתאם למידע העדכני ביותר שיתקבל ממשרד האוצר בנוגע לרכיב הבלו על הבנזין.   
אם לשפוט על פי הדיווח של עמליה דואק, נראה כי הפחתת הבלו תישאר לפחות באופן חלקי, מה שיבלום מעט את העליות שצפויות לקראת חמישי הקרוב, אז אמור היה המחיר להרקיע שחקים אחרי תקופה של התמתנות.

מחיר הדלק אמור לזנק שוב מעל 7 שקל לליטר בנזין 95 אוקטן ואולי אף להגיע לאיזור 7.5 שקל לליטר. אך לפי הדיווח, ההטבה על מחירי הדק תימשך גם בחודש הבא באופן חלקי ותפחית 33 אגורות ממס הבלו לליטר במקום שקל אחד. לאור זאת, המחיר כפי שהמגמה מסמנת, צפוי לעלות אך פחות ממה שדווח כך שההערכות הן לעלות של 6.85 שקלים לליטר לפי תעריף תדלוק עצמי.
על פי הדיווחים, מחיר הדלק צפוי היה לחצות את רף שבעת השקלים לליטר ביום חמישי. זאת, בין היתר, בעקבות תום תוקפה של הטבת המס שיישם שר האוצר אביגדור ליברמן ההסבר לכך הוא שהטבת מס הבלו שווה כשקל בשיקלול עם ירידות מחירי הנפט בעולם המחיר צפוי לעלות בין 50 ל-60 אגורות.
 
כזכור, מחיר הדלק עלה בליל יום הבחירות ב-1.11 לסכום של כ-6.46 שקלים לליטר (בשיערות עצמי) זאת לאור עליית מחירי הנפט בעולם. כאמור, בלילה שבין 15 ל-16 לנובמבר עלייה נוספת של חצי שקל במחיר הייתה אמורה להכנס לתוקף, בשל סיום התקופה שבה אמורה הייתה להיות ההפחתה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה מתח? העבודה משלמת.. שהביביסטים העלובים ידאגו (ל"ת)
    מיקו 11/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור