כסף וצרכנות

רשות המסים באזהרה חמורה: חשבונות הבנק שלכם בסכנה

מנכ"ל רשות המסים ערן יעקב מזהיר: "זה כאלה שאנחנו יודעים שיש להם חשבון בנק, אנחנו יודעים שהם לא דיווחו על כך, אנחנו יודעים שיכול מאוד להיות שיש סכום מהותי שם ולכן הדבר הזה יבוא לידי ביטוי. ואני מציע לכולם מעל הבמה הזאת קודם כל לרוץ ולהגיש את הדוחות"
מערכת ice |  7
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מנהל רשות המיסים ערן יעקב, הטיל אתמול (ראשון) מהלומה בכנס המיסים השנתי של לשכת יועצי המס והתייחס לכך שמתחילת השבוע ייחלו להשלח מכתבים לאנשים שמסתירים חשבונות בנק בחו"ל.
היועץ המשפטי ירון גינדי נשיא לשכת יועצי המס שאל את ערן יעקב: "תגיד, כולנו מכירים פה את ה-FADCA, את ה-CRS ואנחנו מכירים את זה שדיברנו לעולם על זה שיש את האמנות להעברת מידע וכל הסיפור הזה - מה בתכלס, מה קורה עם זה? יש תוצאות?"
 .
האיש החזק ברשות המסים השיב: "האמת שיש הרבה מאוד תוצאות. אני צריך להגיד, הרבה מאוד תוצאות. חלק מהתוצאות אתם תראו כבר מחר או מוחרתיים. אנחנו נוציא מאות מכתבים, מאות מכתבים לאנשים שיש להם חשבונות מעבר לים".
עוד הוסיף: "יש כ-88 רשימות שמעבירות לנו נתונים עד ספטמבר בכל שנה, בסדר? לפעמים יש כאלה שמתנדבים לעשות את זה עוד קודם, אז שלא יבנו שזה רק יהיה בספטמבר, זה הרבה פעמים קורה עוד קודם שהמדינות מדווחות קודם. זה יכול להיות גם יותר וגם פחות כי מי שיש לו ריבית של שקל כבר, לא משנה, לא צריך להיות 1.872 מיליארד".
עוד הוסיף: "יש כאלה שאמרתי שהולך לחקירות, נקודה. פורסם בעיתון/לא פורסם - כאלה של סכומים גדולים. בסוף אנחנו מתנהלים בסדרי עדיפויות, אז זה הולך לחקירות מייד. יש כאלה שהולך לתהליך שומתי ויש כאלה שפונה, שסוג של הרחבת רשת. זה אומר שאנחנו אמרנו: "פתחנו לך תיק", בסדר? אנחנו פותחים - זה אומר שהוא צריך להגיש דוח. אם הוא לא מגיש דוח אתם יודעים את הסנקציות, כן? על ארבע שנים אחורה כי מאז, מ-2018 מאז דיווחי ה-CRS זה התאריך שבו יש לנו את המידע. מזמן שיש לנו את המידע, כן? אז לאותן ארבע שנים שיש לנו את המידע, זה כרגע. וייצאו מחר-מוחרתיים מאות מכתבים, אתה בטח תיפגש עם כמה כאלה שיגיעו אליהם מכתבים, אני מניח שגם הקהל פה יפגוש כאלה שיגיעו אליהם מכתבים - אז מה שצריך לעשות זה מייד לבוא להגיש דוח".
יעקב טען: "זה כאלה שאנחנו יודעים שיש להם חשבון בנק, אנחנו יודעים שהם לא דיווחו על כך, אנחנו יודעים שיכול מאוד להיות שיש סכום מהותי שם ולכן הדבר הזה יבוא לידי ביטוי. ואני מציע לכולם מעל הבמה הזאת קודם כל לרוץ ולהגיש את הדוחות, ולעשות את זה שעה אחת קודם, עדיף תמיד. אז ב-CRS, כמה מכתבים? מאות, מאות זה מעל מאה. מעל 200 . זה יכול להיות גם 250, יכול להיות, זה מאות כבר, נכון? אבל רגע, זה לא נגמר בזה. כל הזמן יהיו טאקטים נוספים ואני אומר מאות, אז כשאני אומר מאות זה מאות".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מה זו העילגות הזו, יא ראבי (ל"ת)
    עילג 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    פקיד אפור ו**-******
    ערן יעקב פקיד אפור 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אני יודע על כמה שטנלו את חייהם בגלל ההנחיות וההתנהלות שלו. דמם על ידיך. פה אתה בעמדת מפתח. בעולם האמת יבואו איתך בדין כל מי שהרגת את נפשו, ממונות, ואף גרמת לו ליטול את חייו. לא ישירות. אלא בהנחיות.
    סגור
  • 4.
    האמת על מיסים
    עידן שדה 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם המדינה מדפיסה כסף, אז למה אזרחים משלמים מיסים? מקיאוולי, נפוליאון היל, ורוברט קיוסאקי ענו על כך, ולא חירטטו אתכם כמו כולם. המיסים נוצרו כדי לייצר תקרת שכר או עושר לאזרח. כדי להבטיח שהוא לא יתעשר כמו האייפקס בראש ההיררכיה ובכך יאיים על מעמדם. אני אישית נגד מיסים. לא מתכוון להצהיר, לדבר, או להסכים איתם. אני פשוט יודע שאלה חבורה של עבריינים שגובים פרוטקשן. העיקר הם נגד בדואים או עבריינים שגובים פרוטקשן. הא דאבל סטנדרט במיטבו. אפילו האירוניה התחבאה בצד מהבושה. לגבי חשבונות בחול, למי שלא יודע אם אתה גר בחול אבל מחזיק תז ישראלית אתה מחויב מס בשתי מדינות. חוץ מפורטוגל שם אתה פטור ממס, מבחינת הפורטוגזים, מבחינת ישראל אבל...אוי ואבוי. יקחו לך כל פזוס שהרווחת בפורטוגל, או מקום אחר. תתרגלו כבר לאמת על רשות המיסים. הם גזלנים נקודה.
    סגור
  • 3.
    מיסים
    חח 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למדינה אפ פעם לא מספיק מיסים. ל מי ש יש 3. 4 דירות ל השכרה. רושמים ל ילדים. רק טמבלים משלמים
    סגור
  • 2.
    מסכנים ביבי וחבריו עוד תיקים בדרך (ל"ת)
    Gony 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 1.
    רשות מססמס
    אחמד 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם היה מידע רשות המיסים לא היתה מפרסמת שיש לה רשימה של חשבונות בחול את מי אתה מפחיד
    סגור
  • הסכם המאה מדינות
    עידן שדה 11/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני מספר שנים ישראל חתמה על הסכם עם 106 מדינות בעולם, על שיתוף פעולה בתחום המיסים והכספים. מה שאומר חביבי שיש יותר ממאה מדינות שילשינו עליך לישראל על כספים שעשית אצלם. ההסכם הוא חלק מחזון הסדר עולמי חדש שמטרתו להכחיד את מעמד הביניים, ולדאוג שהם לא יהיו בעלי הון, אלא יתחננו מהמדינה למשכורת חודשית מגוכחת aka ביטוח לאומי
    סגור