כסף וצרכנות

"המעטפה הירוקה" של רשות המסים בדרך אליכם

כ-19 אלף אזרחים יקבלו בימים הקרובים מכתבים, המזמינים אותם לבדוק את זכאותם להחזר מס ולהגיש בקשה
מערכת ice |  8
המעטפה הירוקה של רשות המסים (צילום shutterstock)
רשות המסים ממשיכה בפעולות יזומות להגדלת מיצוי הזכויות והגברת המודעות של הציבור לזכויותיו. במסגרת פעולות אלו, כ-19 אלף אזרחים יקבלו בימים הקרובים מכתבים המזמינים אותם לבדוק את זכאותם להחזר מס ולהגיש בקשה. המכתבים והמעטפות מעוצבים בצבע ירקרק בהיר כדי לבדל אותם מדואר רגיל של הרשות וכדי למשוך את תשומת לב המקבלים לאפשרות שהם זכאים להחזר מס.
מהלך זה בא בהמשך למהלך דומה שבוצע בספטמבר, במסגרתו נשלחו "מעטפות ירוקות" לכ-11 אלף אזרחים. בשני המקרים, הנמענים הם אזרחים שלא הגישו בקשות להחזר מס לשנת 2016, ובדיקת דיווחי השכר שלהם העלתה כי ייתכן שהם זכאים להחזר בשל העובדה ששילמו מס ביתר מסיבות שונות כמו עבודה אצל שני מעסיקים ואי עריכת תיאום מס וכיו"ב.
במטרה להקל על הגשת הבקשה, צורפו למכתב טופס 135 - בקשה להחזר מס לשנת 2016 ודף הסבר למילוי הטופס, כמו גם המלצה להיעזר בסימולטור לבדיקת הזכאות וחישוב המס, טרם תוגש הבקשה. בנוסף לשליחת המכתבים, הוקמה מעטפת תמיכה הוליסטית, ומקבלי המכתבים שיהיו מעוניינים בסיוע יוכלו לפנות למרכז המידע והשירותים של הרשות.
במקביל, ממשיכה רשות המסים לפעול על מנת להגדיל את מיצוי הזכויות בקרב הורים לילדים עם מוגבלויות שלא מימשו את זכאותם ל-2 נקודות זיכוי ממס. במסגרת מאמץ זה נשלחים כעת מכתבים לכ-8,500 הורים שהגישו דו"ח שנתי לשנים 2017 – 2020, קיבלו גמלת ילד נכה מביטוח לאומי באותן שנים ולא מיצו את זכאותם להטבה. המכתבים מציעים לאותם הורים לממש את זכאותם בהליך פשוט מאוד ב"אזור האישי" שלהם באתר רשות המסים.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    למה פרוצדורה? אם יש החזר שיחזירו מייד עם ריבית והצמדה (ל"ת)
    יש להם כל המידע 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    דירקט
    Majid Ali 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם יודעים את הכל אז שיכניסו את הכסף לבנק
    סגור
  • 3.
    קרית מלאכי
    משה סבג 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה קשה להיכנס לאתרמס ההכנסה ולמה כל החברות מצליחות להוציא מהאזרחים כסף על תיפול בהוצאת הכסף לנו האזרחים קשה להיכנס לאתר לבדוק זכאות
    סגור
  • 2.
    חחח 19 אלף שחייבים , תרגיל יפה
    ישראלי 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מס הכנסה לא נותן רק לוקח ?
    סגור
  • לא נכון!
    אזרח ישראל 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שנתיים קיבלתי החזר מס לפי מה שהתבקשתי וקיבלתי את כל הסכום ממש מהר, תוך חודש! כל הכבוד לפקידי מס הכנסה היקרים.
    סגור
  • 1.
    כל מנקי הרחובות בארץ
    אריאל 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מנקי הרחובות בארץ הם בתחתית השכר בארץ, כאשר הקבלנים עובדים עליהם בתלושי השכר כי הם לא מכירים את החוקים במקרה הטוב, ובמקרה הרע - הם אפילו לא יודעים קרוא וכתוב!!! ואני שנים כבר שואלת - מדוע לא מזכים אותם במס הכנסה שלילי באופן אוטומטי!!! מדוע עליהם להגיש בקשה??? הם אינם יודעים בכלל שמגיע להם ובוודאי שלא יודעים שצריך להגיש בקשה להחזר מס שלילי ו/או שלא יודעים כיצד מגישים בקשה!!! אין להם כסף לרו"ח ולרוב מדובר בעולי אתיופיה המבוגרים שבקושי יודעים לכתוב את שמם! לא פנינה תמנו שאטה ולא גדי יברקן דאגו כי רשות המיסים תזכה אותם באופן אוטומטי מבלי להגיש בקשות מסורבלות!! לכן אני קוראת כאן לרשות המיסים ו/או לעיתונאי שאכפת לו או לח"כ שאכפת לו מאנשים מסכנים אלה ולא ידאג רק לכיסא שלו!!! בבקשה עזרו למסכנים האלה שנמצאים בתחתית של התחתית!!!
    סגור
  • מענק הכנסה שלילי
    נתנאל 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי 1. ללא הגשת בקשה לא ניתן בכלל לדעת במי מדובר. 2. אין צורך ברו"ח. 3. יש פרסום רב באמהרית. 4. כחלק מאחריות חברתית, ראוי שבני העדה היותר משכילים יעלו את המודעות, כל אחד בסביבתו.
    סגור
  • כן. רק את המדינה זה מעניין אנשים מסכנים !!! (ל"ת)
    חג 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור