כסף וצרכנות

ליברמן נגד יוקר המחיה: בוטל המכס על הפירות והשמן

משרד האוצר מודיע אמש כי יבוטל המכס, שהגיע עד לגובה של כ-12%, על פירות יבשים, רטבי סויה, שמנים ואחרים וזאת אחרי שביטל השבוע גם את המכס על שימורי הטונה והדגים הטריים
מערכת ice |  4
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
השבוע הודיע שר האוצר, אביגדור ליברמן, כי יבוטל המכס על ייבוא שימורי טונה ודגים טריים מסוגים שונים כמו לוקוס, מוסר, פורל ואחרים, אך השר לא עוצר כאן במלחמה נגד יוקר המחיה במסגרת הזמן שנותר לו במשרד האוצר. 
אמש הודיע המשרד כי יבוטל גם המכס על ייבוא של פירות יבשים, שמן חמניות וקנולה, רוטב סויה, מיצי פירות וריבת חלב. טרם חתם השר על צו הביטול, המס על מוצרים אלו נע בטווח יחסית גדול של 4%-25% שהיה תלוי במדינה ממנה יובא המוצר. למשל, ייבוא מארה"ב היה בעלות נמוכה יותר מאשר ייבוא ממדינות דרום אמריקה וזאת בעקבות הסכמים ספציפיים.
עד כה המס הכי גדול על המוצרים, שכעת בוטל הצורך בו, היה דווקא על פירות יבשים, אשר עמד על 8%-12% וישר אחריהם על השמנים והסויה עם 7%. עלי ידי הוויתור על המכס המדינה בפועל מוותרת גם על ההכנסות מצדה, אך היא אינה דואגת שהיבואנים ורשתות הענק יגלמו את את העלויות הפחותות במחירים שיירשמו על המדף עבור הצרכן הישראלי.
 
משרד האוצר מסר כי מטרת הביטול של המכס היא להביא מגוון רחב יותר של מוצרים לצרכן הישראלי, מה שגם יוביל להוזלה במחירים. שר האוצר ליברמן הוסיף: "אנחנו ממשיכים...להוריד מכסים על שורה ארוכה של מוצרי מזון שנמצאים בכל בית במדינת ישראל. התמודדות עם אתגרי יוקר המחיה היא עקבית דרך כלל הערוצים הקיימים, כך פעלנו עד היום וכך גם נמשיך לפעול".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הורדתם את המס על יבוא שום-המחיר לא ירד!
    הטבח השבדי 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההפרש נשאר אצל היבואנים.אבל שנה הבאה לא יהיה שום ישראלי,כי לחקלאים לא כדאי לגדל.תאכלו שום סיני מחורבן באיכות נמוכה.באדיבות פורר וליברמן.
    סגור
  • 3.
    החנזיר הגנב ומזמין הרצח לכאורה בהיסטריה מאחוז החסימה
    יואב 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החנזיר הגנב ומזמין הרצח לכאורה בהיסטריה מאחוז החסימה
    סגור
  • 2.
    גם כלכלת הבחירות של איווט (שהתקשורת מאתרגת) לא תעזור (ל"ת)
    תקשורת פוליטית 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    פייק ליברמן
    כלנית 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ככל שליברמן מבטל מכס ועושה רפורמות כך המחירים עולים מכיוון שכל ההטבות שלו מיטיבות עם היבואנים העשירים שלהם הוא מוריד את המכס אבל הם לא מגלגלים את זה לצרכן אלא משאירות לבונוסים ולכן עליו לבצע הטבות ישירות לצרכנים כגון ביטול המעמ הורדת תעריפי החשמל המים והארנונה וביטול המיסים החדשים שהוא השית על העם והאבסורד הוא שעל שתייה ממותקת הוא הטיל מס כבד כביכול בשל דאגתו מצריכת הסוכר הגבוהה למרות שהוא כלל גם משקאות ללא סוכר וכעת הוא מעודד אנשים לצרוך פירות יבשים שמפוצצים בסוכר כמו חטיפי שוקולד
    סגור