כסף וצרכנות

מכס היבוא יבוטל: המוצר שתוכלו לקנות לחגים בזול

משרד החקלאות יוצא בצעד תחרותי בענף הדבש שמטרתו למנוע עליית מחירים של המוצר המבוקש בתקופת החגים, וזאת לאור המחסור הצפוי בדבש תוצרת הארץ
מערכת ice | 
דבש (צילום בועז לביא)
ברקע הצפי למחסור בדבש לקראת חגי תשרי, שר החקלאות עודד פורר מודיע על הפחתת המכס על יבוא דבש. שר החקלאות עודד פורר: ״לאחר ששרת הכלכלה אורנה ברביבאי סירבה לבקשתי לייבא דבש בגלל לחץ ארגוני החקלאים, הוריתי למשרד החקלאות לבצע לראשונה הליך תחרותי לייבוא דבש בפטור ממכס במטרה להוריד את יוקר המחייה ולהנגיש את הדבש לכלל האוכלוסייה עוד לפני חגי תשרי״.
השר פורר הדגיש כי ״במטרה להוריד את יוקר המחייה וכדי לאפשר לכלל אזרחי ישראל לקנות דבש לקראת חגי תשרי, הורתי לגורמים המקצועיים במשרד החקלאות ליזום הליך תחרותי לייבוא דבש בפטור ממכס,  בהיקף של 200 טון״.
״במסגרת זו״ ציין השר פורר: ״ההליך התחרותי ישים דגש על המחיר המוצע לצרכן, כך שככל שהמחיר המוצע נמוך, כך יזכה היבואן בניקוד גבוה״. 
במשרד החקלאות צופים שבעקבות ההליך התחרותי הצרכן הישראלי ייהנה מדבש במחיר זול יותר ונגיש יותר. הדבש אשר ייובא בהליך התחרותי, יימכר בצנצנות במשקל של עד 1.5 ק"ג, והוא יסומן באופן בולט וברור על המדפים.
משרד החקלאות פועל להנגשת התוצרת החקלאית לכלל אזרחי מדינת ישראל באמצעות הגברת התחרות בשוק. דירוג הזוכים בהליך התחרותי יעשה על פי המחיר לצרכן שהוצע על ידם, כך שהמחיר הנמוך ביותר יזכה את היבואן בדירוג הגבוה ביותר. 
יבואן אשר דורג במקום הראשון, והציע את המחיר הזול ביותר עבור הצרכן, יהיה זכאי לקבל עד 50% מהיקף מכסת הייבוא. כל זאת בתנאי שמקור הייבוא הוא מהמדינות החברות בארגון הסחר העולמי (WTO), ועבור צנצנות דבש העומדות בדרישות הייבוא של משרד הבריאות. יבואן אשר יזכה במכסה פטורה ממכס, יידרש לייבא ולמכור את כל תוצרתו עד לסוף שנת 2022.
כאמור, על פי ההליך היבואן הזוכה יסמן על המדפים בחנויות את צנצנות הדבש המיובאות באמצעות שילוט גדול וברור, ובו יציין את מחיר הדבש וארץ מקור הייבוא. בנוסף לכך, על היבואנים להגיש גם את כלל נקודות המכירה בהן יימכר הדבש. רשימה זו תפורסם גם באתר משרד החקלאות ופיתוח בכפר, וכן בשני עיתונים נפוצים, כך שהצרכן יוכל למצוא בקלות את הדבש במחיר שפורסם והובטח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה