כסף וצרכנות

הפתעה בשיפוץ: מצאו מתחת לבלטות מטמון במאות אלפי דולרים

בני זוג מבריטניה היו במהלך שיפוצים לביתם בן מאות השנים, כאשר נדהמו לגלות במהלך פעולות החידוש, מטמון בן עשרות מטבעות מתחת לרצפת המטבח
מערכת ice | 
חיסכון (צילום vecteezy)
בני זוג מבריטניה התגוררו במשך עשור בבית אורבני שנבנה במהלך המאה ה-18. בתום תקופת הזמן הזו, החליטו בני הזוג שהגיע הזמן לבצע כמה שדרוגים ולשפץ את ביתם. במהלך השיפוצים, הם נחשפו להפתעה בלתי צפויה: יותר מ-260 מטבעות זהב נדירים מאות שנים, כך מדווחת Sana Noor Haq מ-CNN.
לא ברור כמה בני הזוג הוציאו על שיפוץ הבית שלהם, אך ניתן לשער שהמטבעות עשויים לעזור לקזז חלק מהעלויות. הם צפויים להכניס לבני הזוג למעלה מ-250,000 ליש"ט (288,000 דולר) במכירה פומבית שתערך בחודש הבא, לפי הודעת דואר אלקטרוני מבית המכירות הפומביות Spink & Son.
בני הזוג מצאו את המטבעות ביולי 2019 בזמן שיפוץ ביתם באלרבי, כפר בצפון יורקשייר בחלק הצפון-מזרחי של אנגליה. כשעבדו להחלפת רצפת המטבח של הבית, נתקלו בני הזוג במה שהם חשבו בתחילה שהוא כבל חשמל שקבור מתחת לבטון.
אבל כשחקרו את החסימה, הם הבינו שהם פגעו בכוס כלי חרס קטנה שופעת מטבעות זהב. הספל, שנקבר 6-8 סנטימטרים מתחת לפני האדמה, היה בערך בגודל של פחית סודה, לפי ספינק אנד סון.
"הממצא המדהים אינו דומה לשום ממצא בארכיאולוגיה הבריטית או כמו כל מכירה פומבית של מטבעות בזיכרון חי", אומר גרגורי אדמונד, נומיסמטיסט ב-Spink & Son, בהצהרה שנשלחה בדוא"ל.
למרות שהתגלית נדירה, חלקי הכסף עצמם היו משמשים כמטבעות יומיומיים רגילים במהלך היום שלהם.
המטבעות מתוארכים בין 1610 ל-1727, והיו שווים במקור איפשהו בטווח של 50 ליש"ט (57 דולר) עד 100 ליש"ט (115 דולר).
הנדיר והיקר מכל המטבעות הוא גינאה של ג'ורג' הראשון משנת 1720, הכוללת שני צדדים "זנבות". בית המכירות הפומביות מעריך שהוא שווה כ-4,000 פאונד (4,600 דולר). שגיאת הדפסה נדירה נוספת, גינאה של צ'ארלס השני שמאיית לא נכון את שמו הלטיני, שווה כ-1,500 פאונד (1,725 ​​דולר).
למרבה המזל, המטבעות אינם עומדים במפרט "אוצר" לפי החוק הבריטי, מה שאומר שבני יכולים לשמור את רוב המטבעות ברשותם הפרטית ולא נדרשים להעבירם לרשות ממלכתית כלשהי.
לאחר כמה משפטים הלוך ושוב, חוקר מקרי מוות בממשלת בריטניה החליט בסופו של דבר שניתן להתנער מהמטבעות מכיוון שהחדש ביותר - גינאה של ג'ורג' הראשון משנת 1727 - היה בן פחות מ-300 שנים בזמן הגילוי, לפי ספינק ובנו. הממשלה מתכננת לשמור רק חפץ אחד - מטבע זהב ברזילאי נדיר שהסתובב באנגליה בשנות ה-20 - ותוסיף אותו לאוסף של אחד מהמוזיאונים שלה.
לפני הגילוי המקרי, המטבעות היו שייכים ככל הנראה לג'וזף ושרה פרנלי-מייסטרס, זוג נשוי שהגיע ממשפחת סוחרים משגשגת שהרוויחה כסף ממסחר במשאבי טבע כמו עצים, פחם ועפרות ברזל. הם נישאו ב-1694; ג'וזף פרנלי-מייסטרס מת ב-1725, ושרה פרנלי-מייסטרס מתה ב-1745.
בהתבסס על החלטתם לאחסן את הכסף מתחת לאדמה, בני הזוג "לא האמינו בבירור בבנק החדש שהוקם, ב'שטר' ואפילו במטבע הזהב של ימיהם, משום שהם בחרו להחזיק בכל כך הרבה מטבעות המתוארכים לאנגלים. מלחמת אזרחים ולפני כן", אומר אדמונד בהצהרה.
"למה הם מעולם לא שחזרו את המטבעות כשהיה ממש קל למצוא אותם ממש מתחת ללוחות הרצפה המקוריים מהמאה ה-18? זו תעלומה גדולה עוד יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה