כסף וצרכנות

הפסקות חשמל יזומות באורך ימים: משבר האנרגיה מתרחב

חברת האנרגיה הבריטית שוקלת ליזום הפסקות חשמל יזומות ארוכות בחורף המתקרב, בעקבות משבר האנרגיה העולמי
מערכת ice |  1
חשמל (צילום pexels)
לא רק הכלכלה הבריטית בצרות. בריטניה עלולה להתמודד עם הפסקות חשמל יזומות וארוכות בחורף הזה, עקב מחסור בחשמל בשילוב עם מזג אוויר קר. מקורות המקורבים לממשלה אמרו  כי ההגבלות המוצעות מהוות חלק מתוכנית "התרחיש הסביר במקרה הגרוע" האחרונה, שנועדה להבטיח שבריטניה תוכל להגיב לכל המצבים.
על פי הדו"ח, המדינה עשויה להתמודד עם קיבולת חשמלית של עד שישית פחות הדרושה במהלך שיא הביקוש, גם לאחר ניצול מפעלי פחם חירום. המקור הסביר שמזג אוויר קיצוני עם טמפרטורות נמוכות מהממוצע ושילוב עם בעיות באספקת החשמל המיובאת מנורבגיה וצרפת, עומדת ליצור בלאגן מושלם. 

בעקבות המצב, במשך ארבעה ימים בתחילת ינואר 2023, עסקים בריטיים ואפילו משקי בית יצטרכו כנראה להתמודד עם הפסקות מתוכננות כדי לחסוך בצריכת האנרגיה. בדיוק כמו שאר אירופה, בריטניה נפגעה באספקת גז מופחתת מרוסיה על רקע מתקפתה על אוקראינה, מה שמותיר אותה תלויה יותר באספקה ​​יבשתית.
אבל מזג האוויר החם הקיץ הזה פגע בתפוקת האנרגיה מתחנות הכוח הגרעיניות של צרפת, כמו גם מייצור החשמל ההידרואלקטרי של נורבגיה. כשדיברה על הנושא, קתרין פורטר, יועצת אנרגיה "חברת האנרגיה של בריטניה צריכה לעדכן בדחיפות את תחזית החורף שלה תוך התחשבות באיום הזה על ביטחון האנרגיה של בריטניה. "לטווח ארוך יותר, אנחנו צריכים לפתח יותר ייצור מקומי ולהסתמך פחות על יבוא".
 
עד שיימצא פיתרון,  אלפי בריטים נרשמו לבטל את הוראת הקבע שלהם ולהתעלם מחשבונות מחברות האנרגיה מה-1 באוקטובר אם המצב לא השתנה עד אז. על פי הנתונים האחרונים, 75,000 אנשים תייגו את ההשטאג Don't Pay, כאשר ארגון הבסיס כותב בטוויטר: "אם הממשלה וחברות האנרגיה יסרבו לפעול אז אנשים רגילים יעשו זאת!"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממשלה, כסף, דת, אחד. כל זה נוצר על יד אדם.
    לחיית 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים שנה מספיק מטומטמים כדי לקבל את זה.
    סגור