כסף וצרכנות

שיין מתרסקת? בעלי המניות מוכרים את חלקם בזול

לפני הנפקת הענק של ענקית הסחר הסינית בארה"ב, בעלי מניות נתקלים בקשיים למכור את חלקם בחברה, לאחר שהמחירים בשוק מוערכים בלא פחות מ-30% פחות משווי השוק של החברה שהוערך רק לפני כמה חודשים ב-100 מיליארד דולר. מה הסיבה לכך?
מערכת ice |  1
אתר SHEIN (צילום freepik, מתוך אתר shein)
מה עובר על חברת אופנת הסחר האלקטרונית הסינית שיין (SHEIN)? החברה הבינלאומית, שרק ביוני שנה שעברה תפסה נתח ענק של כמעט 30% מהאופנה המהירה בארה"ב, חווה האטה בצמיחה - דבר שעורר סיבוכים לפני יציאתה להנפקתה בארה"ב בשנת 2024.
על פי הדיווח בבלומברג היום (שני) בעלי מניות שמעוניינים למכור את חלקם לפני ההנפקה, נתקלים בהערכות מחיר של 30% פחות משווי החברה שהוערך באפריל השנה כ-100 מיליארד דולר.

הסיבות לכך נעוצות בהאטה בצמיחה שחווה החברה בתקופה האחרונה. אם החברה רשמה זינוק בעבר של 250%, הרי שבשנה שעברה הענקית הסינית רשמה ירידה של 60% בצמיחה במכירות. בכך גם ישנו לחץ על החברה לשנות את ההערכה של 100 מיליארד דולר כשוויה לקראת הנפקתה.
אבל ישנם גורמים שלא קשורים רק לשיין. ענקיות הטכנולוגיה הסיניות בכלל חוות עליות וירידות בעקבות שינויים בממשל הסיני כלפיהן. כך אמנם חל שינוי קל במגמה שהוביל לזינוק של חברות הטכנולוגיה הנסחרות, אך בפועל המצב רחוק מלהיות תקין.
 
עם השנים גם התגברו הביקורות כלפי ענקית הסחר הסינית: תלונות של מעצבים על העתקי דגמים וגניבת זכויות יוצרים, נזקים סביבתיים ומודל עסקי של העסקת עובדים לשם אופנה-מהירה שמוביל לניצולם.
שיין הוקמה בשנת 2008 על ידי היזם הסיני כריס שו וכיום היא כבר מוכרת בארה"ב יותר מזארה ו-H&M ביחד. כבר לפני שנתיים החלו בחברה להתכונן לקראת הנפקה בארה"ב אך התוכנית נגנזה על רקע המתיחות ביחסים בין סין וארה"ב. אם תוכניות החברה ייצאו לפועל והחברה אכן תונפק בשנת 2024, זו תהיה עסקית המניות הגדולה ביותר של חברה סינית בארה"ב מאז הידוק הפיקוח על חברות סיניות שהחל ביולי שנה שעברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ירידה של 60 אחוז בצמיחת במכירות
    דני54 07/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעומת 250 אחוז בעבר עדיין משאירה גידול של 100 אחוז במכירות... יש הרבה חברות שייקחו בשתי ידיים צמיחה כזאת. השאלה היא מה המכפיל שחושב לקראת ההנפקה ועל בסיס מה הוא חושב (מכירות או רווח).
    סגור