כסף וצרכנות

הביטוח הלאומי יחזיר לכם כסף? זו האגרה שמחירה יירד

אושר לקריאה ראשונה: לא יגבה תשלום על פינוי באמבולנס במקרה של פטירה טרם אשפוז וכן יופחת התשלום ב50% בפינוי קשישים וזכאי הבטחת הכנסה. יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן: "חקיקה חברתית מהמעלה הראשונה - מקווה החקיקה תושלם בקרוב"
מערכת ice | 
ביטוח לאומי (צילום unsplash, Magma Images)
ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק להפחתת אגרת הפינוי באמבולנס. הוועדה מיזגה ואישרה את ההצעות חוק לפטור מאגרת אמבולנסים - הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי, החזר דמי נסיעות עבור חולה סיעודי וחולה שנפטר של ח"כ אתי חוה עטיה והצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי -תיקון - החזר הוצאות עבור נסיעה באמבולנס של חברי הכנסת אבי דיכטר ואורית סטרוק. 
על פי הצעת החוק, קשישים סיעודיים מעל גיל 80 מקבלי הבטחת הכנסה וקצבת סיעוד ברמה 6,  - יהיו זכאים להטבה של 50% בהחזר דמי נסיעות כאשר הקשיש פונה לבית החולים באמבולנס של מד"א ולא אושפז. כמו כן,  מבוטחים - מכל הגילאים - שפונו לבית החולים באמבולנס יקבלו החזר מלא של ההוצאה במקרה פטירה בטרם אשפוז, כולל במקרה של העברה מבית חולים לבית חולים אחר.

הזיכוי להחזר יחול גם במקרה של פינוי ממוסדות בהם המפונים שהו  (בית אבות, בתי ספר וכדומה. אגף תקציבים באוצר והביטוח הלאומי הביעו בדיון תמיכה בהצעת החוק. נציגת האוצר העריכה בדיון כי העלות התקציבית עפ"י נתוני הביטוח הלאומי מוערכת בכ-6 מיליון שקל. 

חברות הכנסת אורית סטרוק, אתי חווה עטיה ועידית סילמן (צילום דוברות הכנסת)
יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן, אמרה בדיון: "זו חקיקה חברתית מהמעלה הראשונה. דבר כה כואב שאנשים שבאמת זקוקים לסיוע במצב סיעודי או משפחות היושבות בשבעה או לאחריה ואז מגיעה דרישת תשלום - טוב שמנענו בחוק את המחדל הזה. כולי תקווה שתושלם החקיקה בקרוב" 
יוזמת הצע"ח, ח"כ אתי חווה עטיה: "הצעת החוק עוסקת בחיים עצמם של הסיעודיים, החזר דמי נסיעות עבור החלשים בחברה ומעוטי יכולת. קיצבת הזיקנה הזעומה שמקבל הקשיש הסיעודי המורכב אינה מספיקה לצרכים השוטפים בחייו. חולים אלו נאלצים להגיע בתדירות גבוהה לבתי חולים ולקבל טיפול מציל חיים ומדובר בהוצאה שמכבידה על הקשישים ובני משפחותיהם. עלינו מוטלת החובה לאפשר להם להזדקן בכבוד"
יוזמת הצע"ח, ח"כ אורית סטרוק: "הצעת החוק תקל מאד על משפחות נפטרים,  שנאלצות רגע אחרי ה"שבעה" להתמודד עם תשלומים וביורוקרטיה. היא תתן כתף תומכת לכאב הנורא של השכול האזרחי. אני מקוה ואעשה כל מאמץ שחקיקתה תושלם בקרוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה