כסף וצרכנות

כך גוגל רוצה לכפות עליכם לקנות אביזרים חדשים

ענקית השירותים החינמיים ביצעה מהלך מסריח מאוד, שמנסה לגרום למשתמשים לפרנס את אחת השותפות המרכזיות שלה על ידי הודעות מפחידות שמאיימות שאחרת המכשירים שלהם לא יעבדו
יאיר מור |  1
גוגל נגד האפליקציות הכי חשובות לצרכנים (צילום pixabay, ויקיפדיה)
גוגל הוציאה בימים האחרונים עדכון למערכת ההפעלה הקלה שלה למחשבים, Chrome OS, המבוססת על לינוקס ועל דפדפן הכרום של החברה. בין התכונות החדשות שנוספו בגרסה 102 מסתתרת אחת ערמומית במיוחד, שמנסה, באופן מפוקפק בלשון המעטה, לגרום למשתמשים לקנות אביזרים מסוימים שיכניסו כסף לשותפה מרכזית של גוגל.
השותפה הזו היא אינטל, שמייצרת את השבבים לרוב המחשבים בעולם באופן כללי, וכמובן גם את רוב השבבים למחשבי Chromebook ו-Chromebox, המריצים את מערכת ההפעלה של גוגל. משתמשים שהורידו את הגרסה החדשה של המערכת למחשבים בעלי שבבי אינטל מדור 11 ו-12 (כלומר שני הדורות החדשים ביותר) מדווחים כי היא החלה להציג בפניהם התראות לפיהן עליהם להחליף את הכבלים שבהם הם משתמשים כדי לחבר אביזרים חיצוניים כמו מסכים, כוננים וכדומה – ורצוי לכבלים שעליהם אינטל מרוויחה כסף.
התראה אחת כזו מודיעה למשתמשים כי מסכים צריכים כבלים שתומכים בקצב העברת נתונים של 5 גיגה-ביט לשנייה. "כדי לאפשר חיבור USB4, החליפו את הכבל בכבל Thunderbolt 4 או בכבל USB-C בעל דירוג ביצועים של SuperSpeed USB 5Gbps ומעלה. וודאו כי האריזה של הכבל החלופי כוללת את אחד מהסמלים הרשמיים האלה", נכתב בהודעה המוצגת לאחר לחיצה על "פרטים נוספים".
בהודעה אחרת לא צריך אפילו ללחוץ על כפתור ה"פרטים הנוספים" כדי לראות את הפרסומת – אין דרך אחרת לקרוא לזה – לאינטל: "הכבל עלול לפגוע בביצועים", נכתב בכותרת ההתראה הזו, ומתחתיה "כבל ה-USB-C שלכם אינו תומך ב-Thunderbolt. ביצועי המכשיר עלולים להיות מוגבלים".
Thunderbolt הוא חיבור שנוצר על ידי אינטל עצמה. הוא מציע תכונות דומות מאוד ל-USB-C האחיד, אך עם יתרון מהירות קל (פי שניים, אמנם, אבל בכל פעם שאינטל מציגה ייתרון כזה, תוך שנה עד שנתיים מוצג עדכון ל-USB-C התומך לפחות באותה מהירות) ודרישה למחשב עם שבב של אינטל, כדי שלא תחשבו חלילה לרכוש מחשב עם שבב של AMD. בנוסף, כמובן, בדומה לחיבורים קנייניים של אפל, כל חברה שמייצרת כל דבר (לא חשוב אם זה כבל, מכשיר שלם או כל דבר אחר) שמתחבר ל-Thunderbolt צריכה לשלם כסף לאינטל. לכן, המהלך הנוכחי של גוגל הוא חד משמעית קידום מכירות חסר בושה לאינטל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טענה מגוכחת. גוגל עובדת עם כל השחקנים בשוק ואף פעם לא
    דיויד 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקשור את עצמה לספק אחד. יש סטנדרט מסוים שאם הוא לא מתקיים, יוצר צוואר בקבוק במערכת ומכאן ההמלצה. לא אהבת המן ולא שנאת מרדכי - סתם "גוד אולד פאשן" מוצר שמוביל בפער על כולם.
    סגור