כסף וצרכנות

מענקים חדשים בדרך? זו ההצהרה המפתיעה של שר התקשורת

דווקא ברקע הפיגוע המזעזע שיצא מהישוב הבדואי חורה שבנגב, שר התקשורת יועז הנדל יוצא בקריאה לשרי הממשלה לאשר תוכנית מענקים וסיוע חדשה שסותרת את החלטת הממשלה
מערכת ice |  2
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
רגע לפני פסגת הנגב שהחלה היום, פרסם שר התקשורת יועז הנדל מכתב ובו פירוט מתווה ליישום צעדי אפליה מתקנת לטובת המגזר הבדואי, כדי לחזק בחזקה את קשר הנאמנות בינו ובין מוסדות המדינה. הנדל שיגר את המכתב ביום חמישי לראש הממשלה נפתלי בנט ולשרים בכירים בממשלה בו פירט כי סבור שתוכנית החומש שאושרה בכנסת לפיתוח הנגב רגע לפני המגרה, לא מספקת, וכי הממשלה צריכה לתמוך ביתר שאת בבני המגזר הבדואי שבוחרים להתגייס לשורות צה"ל.
"השקעות ותקציבים אינם מחוללים שינוי לבדם. הפיגוע הרצחני מהווה קו שבר נוסף של אובדן המשילות בנגב. מדינת ישראל בחרה שלא להיטיב עם המשרתים ולא להעניש את הקיצוניים, לא מקל ולא גזר. לא להחליט זו ההחלטה הגרועה ביותר. עכשיו זה במשמרת שלנו".
לפי הנדל, יש לשאוף להחזיר את נאמנותה של הקהילה הבדואית למוסדות המדינה, במכתב כתב כי, "אפשר אחרת. בעבר רוב צעירי החברה הבדואית היו מתגייסים ומשרתים בצבא בגאווה. כיום, בחסות הניכור והלאומנות הגואה, גיוס הבדואים עומד על אחוזים בודדים". 
תוכניתו של הנדל מציעה ליווי לבדואים שישתחררו מצה"ל, באופן מוגבר מהמענקים שמקבלים חיילים משוחררים. התוכנית תכלול ליווי ושילוב ש המשתחררים בשוק העבודה, הכשרה מקצועית, והשמת איכות בשוק באמצעות תגמולים למעסיקים. עוד הציע הנדל מענק שח סבסוד הוצאות פיתוח למגורים, מסלול בירוקרטיה ירוק מול הממסד ועדיפות בקבלה לעבודה במפעלים וחברות באיזורי הפזורה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התפל הפך לעיקר
    אזרח מודאג 04/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקיצור היהודים הפכו לאזרחים סוג ז ואילו הערבים והבדואים למיניהם הפכו לאזרחים סוג א. מדינת חלם לא מבינים ככל שתיתן להם יותר כך תאבונם גדל יותר עד שיוציאו את אחרון היהודים מהאוזן במקרה הטוב מגבולות ארץ ישראל ובמקרה הרע בדרך הטרור בכיוון זריקה לים. תתביישו לכם שמאלנים ארורים על הממשלה האכזרית ביותר כלפי העם היהודי.
    סגור
  • 1.
    רק ביטול קיצבאות ילדים יכול (ל"ת)
    טמבל 03/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור