כסף וצרכנות

קנס ענק על חברת תוספי מזון שהטעתה לקוחות

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על קנס בגובה של 260 אלף שקל לחברת תוספי מזון לאחר שבפרסומים השונים הבטיחה ריפוי. סגנית הממונה על הרשות: "מדובר בניצול חולשתם של אנשים חולים, כאשר הם השתכנעו לרכוש את המוצרים וציפו להטבה במצבם הרפואי"
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום pexels, pixabay)
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה הבוקר (רביעי) על כוונתה להטיל קנס של 260 אלף שקל על חברת אינספייר סטארט בע"מ העוסקת בשיווק תוספי תזונה ומוצרי טיפוח ובריאות של חברת B HIP.
לפי הודעות הרשות, חברת אינספייר סטארט בע"מ נקטה בתהליך השיווק והמכירה בפעולות של הטעיה כאשר ייחסה סגולות ריפוי ו/או מניעה של מחלות למוצרים אותם היא משווקת, בעוד בפועל אין לכך ביסוס מדעי. נוסף לכך, החברה הביאה ציטוטים אודות המוצרים תחת לשונית "סיפורי לקוחות", אך לא ציינה כי רבים מאותם "לקוחות" הם למעשה מפיצים של המוצר,
כמו כן, יש לציין כי לחברה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב-20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 325 אלף שקל ופחת ל-260 אלף שקל. עוד הדגישו ברשות כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות שהתקבלו מצרכנים, מהחקירה עולה כי: חברת אינספייר סטארט בע"מ משווקת באמצעות משווקים עצמאיים תוספי תזונה ומוצרי טיפוח ובריאות של חברת B:hip. החברה מפרסמת את המוצרים בין היתר באתר אינטרנט. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ערכה ביקורת באתר החברה, ובחנה את פרסומי החברה בהתייחס למוצרים: משקה אנרגיה אינדיגו - Indigo  וקפסולות פרפל קאפס - Purple Caps.
נמצא כי, החברה השתמשה באמירות אשר מהן עולה במישרין או בעקיפין כי המוצרים המוזכרים מבטיחים טיפול או ריפוי של בעיות רפואיות שונות. עם זאת, בפועל אין תימוכין מדעיים ליעילות המוצרים. לפי הרשות, ייחוס של סגולות ריפוי ו/או מניעה של מחלות למוצרים, בעוד בפועל אין לכך ביסוס מדעי, הנו מעשה העלול להטעות צרכן במהות המוצר ובאשר לתועלת שניתן להפיק ממנו, דבר זה מהווה הפרה בגינה יוטל עיצום כספי.
בנוסף, החברה הביאה ציטוטים לעניין המוצרים תחת לשונית "סיפורי לקוחות", אך לא ציינה כי רבים מהלקוחות הללו הם למעשה מפיצים של המוצר, עובדים בשירות החברה, וכפועל יוצא הכנסתם מושפעת ממכירות המוצר עליו הם ממליצים. החברה למעשה יצרה את הרושם כי המדובר בסיפור אישי של צרכן מן השורה, אשר מעיד על השימוש במוצר ותו לא, בעוד שאותו צרכן הוא משווק המוצר ובעל אינטרס משותף עם החברה לקדם את הפצתו ולהגדיל את נפח המכירות.
הבאת ציטוטים אלה ככאלה הניתנים מפי לקוחות החברה, ללא ציון העובדה כי לקוחות אלה הם מפיצים של המוצר, עובדים בשירות החברה, ובעלי אינטרס בהפצתו, מהווה מעשה העלול להטעות צרכן בפרט מהותי, הפרה בגינה יוטל עיצום כספי.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "יחוס סגולות רפואיות למוצרים שונים ללא כל ביסוס מדעי הינו הטעיה חמורה שלעיתים עלולה אף לפגוע בבריאות הצרכן, להחסיר ולמנוע ממנו טיפול רפואי מציל חיים. מדובר בניצול חולשתם של אנשים חולים, כאשר הם השתכנעו לרכוש את המוצרים וציפו להטבה במצבם הרפואי. בנוסף החברה שיווקה את מוצריה באמצעות חוות דעת של משתמשים אך אלו היו מפיצים של המוצרים בשירות החברה ואינם משתמשים מן השורה, מדובר באמצעי שיווק פסול המהווה הטעיה בפרט מהותי. הרשות לא תאפשר לבצע הפרות חמורות כאלו כלפי הצרכנים ותפעל למיצוי הדין כנגד המפרים ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה