כסף וצרכנות

זו מדינת הענק שנכנסת לקריפטו – ועושה יותר נזק מתועלת

אחת המדינות הגדולות בעולם הודיעה כי היא מתכוונת להכיר במטבעות דיגיטליים, ואף להשיק מטבע דיגיטלי רשמי – אבל במקביל היא מתכוונת להפוך את המסחר במטבעות דיגיטליים למאוד לא כדאי

יאיר מור | 
מטבעות קריפטוגרפיים (צילום vecteezy)
הודו מתכוונת להפוך את הקריפטו לכלי תשלום רשמי – אך מדובר דווקא בבשורה רעה לשוק הקריפטו.
אתמול (שלישי) פרסמה שרת האוצר, נירְמַלְה סיתְהַרַמַן, את טיוטת חוק התקציב שלה לשנה הקרובה, הכוללת, לראשונה בתולדות המדינה השנייה בגודל אוכלוסייתה בעולם, הכרה רשמית בתחום המטבעות הדיגיטליים.
השרה מנחה בחוק את הבנק המרכזי להשיק תוך כשנה "רופי דיגיטלי" – כלומר גרסה של המטבע הרשמי במדינה שתתבסס, כפי שהיא מנסחת זאת, על "בלוקצ'יין וטכנולוגיות אחרות". לדבריה, רופי דיגיטלי "ייתן דחיפה גדולה לכלכלה הדיגיטלית ויוביל למערכת ניהול מטבע יעילה וזולה יותר".
עם זאת, ההכרה בתחום הקריפטו מגיעה עם קאצ' עצום: לפי טיוטת התקציב, המדינה תטיל מס הכנסה בגובה 30% על כל רווח של אזרחי המדינה ממסחר במטבעות קריפטוגרפיים ונכסי NFT שאינם הרופי הדיגיטלי. רק לשם השוואה, המס על רווחי הון ממכירת מניות לפי אותה טיוטה הוא 15% - כלומר, המס על כל רווח שהתקבל ממסחר בקריפטו יהיה כפול מהמס על רווח דומה שהתקבל ממסחר במניות. ובנוסף, המדינה מתכוונת להטיל מס של אחוז אחד על כל מכירת נכס קריפטו – כלומר ללא קשר למימוש רווחים.
מצד שני, אזרחים שמשקיעים בקריפטו לא ייהנו מכל התערבות של המדינה לטובתם: מי שדווקא הפסיד כסף על השקעה בקריפטו לא יהיה זכאי לבקש החזר מס על ההפסד הזה.
באופן תמוה, השרה לא הציגה בסעיפי ההכנסות כל הערכה לגבי כמות הכסף שהמדינה צופה להכניס מכל מיסי הקריפטו הללו.
אם השקת הרופי הדיגיטלי תבוצע לפי הלו"ז, הוא יהיה אחד המטבעות הקריפטוגרפיים המדינתיים הראשונים בעולם: כיום יש רק שניים מטבעות כאלו – ה-eNaira בניגריה והדולר הבהאמי הדיגיטלי בבהאמה. סין עובדת על פיילוט לין דיגיטלי מזה זמן רב, אך לא ברור מתי הוא יושק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה