כסף וצרכנות
רשות המיסים במהלך מטורף: אלו ההטבות לרכבים החשמליים
הוארכה הטבת המס לרכב היברידי ורכב פלאג-אין. ההטבות יחולו עד לתום שנת 2025, הטבת ההפחתה של סכום הזקיפה של שווי השימוש בכלי רכב לרכב חשמלי תוגדל ב-200 שקל ל-1,200 שקל החל מתחילת שנת 2022, ולגבי רכב היברידי תיוותר ההטבה על הפחתה של 500 שקל, ועל 1,000 שקל לרכב פלאג-אין
מהפכה על הכביש. ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר אישרה היום (שני) הארכה של הוראת השעה לעניין שיעור המס לשווי שימוש ברכב שהועמד לרשות עובד, עד לשנת 2025, במקום עד תום 2023 בנוסח התקנות המקוריות.
רכב צמוד הוא הטבה חייבת במס הניתנת לעובד ובהתאם לפקודת מס הכנסה יש לבצע זקיפת מס בגין שווי השימוש ברכב. בשנת 2015 הותקנו בהוראת שעה תקנות שווי השימוש ברכב, המפחיתות את סכום הזקיפה של שווי השימוש בכלי רכב בעלי טכנולוגיית הנעה מתקדמת – רכב היברידי, רכב פלאג-אין ורכב חשמלי מלא. בבסיס ההפחתה עומד עיקרון ניטרליות המיסוי בין רכב בעל הנעה רגילה לבין רכב בעל הנעה היברידית, פלאג-אין או חשמלית. כיוון שמדובר בכלי רכב יקרים יותר מרכב רגיל אך חסכוניים יותר בשימוש השוטף, שיעור הזקיפה הרגיל מייצר עבורם תוצאה גבוהה מדי. לכן, תיקנו את המצב כך שהתקבלה תוצאה ששיקפה נכונה את העלות הכלכלית של השימוש הפרטי ברכבים אלה.
בתקנות בנוסחן המקורי שהביאה היום רשות המיסים בפני ועדת הכספים, ביקשה הרשות לעדכן את שיעור ההפחתה לשנים 2022 ו-2023 בהסתמך על בדיקות כלכליות עדכניות: לרכב חשמלי הוצע להגדיל את סכום ההפחתה ב-200 שקל, כך שיעמוד על 1,200 שקל, ולגבי רכב היברידי ורכב פלאג-אין הוצע להקטין את סכום ההפחתה ב-100 שקל, כך שיעמוד על 400 שקל לרכב היברידי ו-900 שקל לרכב פלאג-אין.
ברשות הסבירו כי השיקולים שנלקחו בחשבון בעדכונים האמורים הם צמצום הפער בעלויות התחזוקה בין רכבים אלו לרכב רגיל, על רקע הירידה בעלויות הרכישה של הרכבים ולאור שיעור צריכת הדלק של רכב רגיל, וכי שיקול נוסף הוא האפשרות להטעין רכב חשמלי ורכב פלאג-אין מעמדה ביתית.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר דרש מול הדברים כי לצד העלאת ההטבה לרכבים חשמליים, יוותר על כנו שווי ההטבה לרכבים היברידיים ורכבי פלאג-אין, ובנוסף שהוראת השעה תוארך עד לתום שנת 2025: "אנחנו מצד אחד מנסים לעודד מעבר לאנרגיה ירוקה, מצד שני כל פעם מזעזעים את השוק עם שינוי של כל מיני קריטריונים. לכן אני מבקש שהשווי שימוש להיברידי ופלאג אין יישאר כמו שהוא ולא ישתנה, כאשר חלק מהאנשים כבר רכשו את הרכבים. בנוסף אני מבקש להאריך עד תום שנת 2025 את הוראת השעה, מתוך רצון לתת וודאות לשוק - המשמעות של הוראת שעה עבור חברות הליסינג וחברות אחרות, היא שהן שוב באי וודאות וזה משפיע על השוק כולו. בנוסף אם הרצון הוא לעודד שימוש ברכבים ירוקים יותר, אין סיבה שנעודד פה דבר הפוך, או נפגע במוטיבציה לעשות שימוש ברכבים האלה. אני חושב שאני מבטא פה את עמדת כל חברי הכנסת".
עוד ב-
חברי הוועדה בירכו על הצעת יו"ר הוועדה, והתקנות שונו בהתאם להצעתו. ברשות המיסים ציינו כי הם אינם מתנגדים לתיקוני הוועדה, וכי עלותם לקופת המדינה הינה נמוכה. ההטבה תיכנס לתוקף רטרואקטיבית מתחילת שנת 2022.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.בנורווגיה 90 אחוז כלי רכב חשמליים . אצלנו 5 אחוז.Bond james Bond 07/2022/30הגב לתגובה זו0 0להתעורר ומהר.סגור
-
7.אאאארעע 01/2022/05הגב לתגובה זו0 0רכבים לא שבים שקלסגור
-
6.כמו עם רכבי הסולרדוד 01/2022/04הגב לתגובה זו0 0ההטבות יעלמו במהרהסגור
-
5.ומה לגבי עלות רכישה פרטית, ולא ליסינג רכב עבודה? (ל"ת)עצמאי 01/2022/04הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.ומה לגבי עצמאים?רות 01/2022/03הגב לתגובה זו1 0רק לשכירים יש הטבות מס? גם עצמאים נוסעים ברכב היברידי... מי ירים את הכפפה?סגור
- טען עוד
-
3.אז כמה שווי מס לטסלה? (ל"ת)טסלה 01/2022/03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.מישהו פעם סיפר שזה זמני כי הצינור בדרךצדק 01/2022/03הגב לתגובה זו1 0ממשלת פלסטין ישראל או בשמה הנרדף ממשלת המיסים קורעת לנו את הכיסים ומעלה מחירים בטירוף מרוב שהם סוציאליסטים ובעד שיויון אההה גועל נפש תת רמהסגור
-
1.כל הכבוד אלכס, קושניראורי 01/2022/03הגב לתגובה זו2 3באמת מצדיע. עצם בפעם הראשונה את הנרקמניות והדחף למיסים הנבלתי פוסק ובלתי צודק של רשות המיסים.סגור
-
ררררעככררר 01/2022/05הגב לתגובה זו0 0דברים שאתם רוצים אתם מפרסמים רק דברים לא אמיתייםסגור
-
יכעעככררר 01/2022/05הגב לתגובה זו0 0לא כדאי לקנות בכלל רכב על מצברסגור
-
יכעעככ 01/2022/05הגב לתגובה זו0 0לא שווים שקלסגור