כסף וצרכנות

מהפכה בסופרמרקט: זו הרשת שנפרדת מהקופאיות

מהפכת הסופרים האוטונומיים הולכת ומתפרשת כשאחת הטכנולוגיות המתקדמות בתחום היא הטכנולוגיה של חברת טריגו הישראלית שכבר פתחה סניפים באנגליה, וכעת מגיעה לגרמניה
מערכת ice | 
טריגו (צילום Stefan Hobmaier)
רשת Netto, שברשותה 4,000 סופרמרקטים ברחבי גרמניה, תפתח סופרמרקט אוטונומי על בסיס טכנולוגית ראייה ממוחשבת של Trigo הישראלית. רשת נטו היא בבעלות קבוצת EDEKA, מענקיות הקמעונאות בעולם. היא מצטרפת לרשתות גדולות באירופה שאימצו את הטכנולוגיה של טריגו, ובהם טסקו, ALDI Nord ו-REWE. את החדירה לשוק באירופה התחילה טריגו זמן קצר אחרי השקת הסופר האוטונומי של אמזון, ובינתיים מתפרשת גם בגרמניה.
הסופרמרקט האוטונומי יפתח בשכונת שוואבינג, אזור תרבות ובידור שוקק סמוך לאוניברסיטת מינכן שמתאפיין באוכלוסיה בעלת אוריינות דיגיטלית גבוהה. היא תשתרע על 250 מ"ר ותכלול 3,500 פריטי קניה שונים, כולל מוצרי מאפה, פירות וירקות שיזוהו כולם על ידי המערכת של טריגו.
הסופרמרקט יפעל בשיטת "pick&go". הקונים יאספו את המוצרים שהם מעוניינים בהם בעגלת הסופר או בנשיאה בידיים ויוכלו לצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה. המערכת של טריגו תזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף על ידי שילוב של מצלמות, מערכת של בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שמנתחת את התמונות, בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים. בסיום הקניה הלקוח יקבל את החשבונית למכשיר הנייד דרך אפליקצית הרשת. אחד המאפיינים המובהקים של חנויות נטו הוא מכירת סחורה בכמויות גדולות, דבר שמבשר על כניסת הטכנולוגיה לקטגורית רשתות הדיסקאונט. 

החנות תהיה היברידית ותאפשר קניה גם בקופה רגילה לצד החויה הדיגיטלית, זאת לטובת קונים מזדמנים שאינם מעוניינים להירשם באפליקציה ומי שאין להם סמארטפון. המערכת של טריגו תוכננה בהתאם לתקני הפרטיות המחמירים של גרמניה והאיחוד האירופי. היא אינה אוספת או מנתחת מידע ביומטרי ולא מפעילה שיטות של זיהוי פנים. המערכת מרכזת באופן אנונימי מידע על העדפות הקונים המשמש את הרשת כדי לייעל את עבודתה והשירות לצרכנים.
 


מיכאל גבאי, מנכ"ל טריגו: "זוהי כניסה ראשונה של טריגו לעולם רשתות הדיסקאונט עם סופרמרקט ראשון לנטו מקבוצת אדקה. הטכנולוגיה של טריגו תסייע לרשת להפוך את חווית הקנייה למהירה יותר ובה בעת לשכלל את יכולות תפעול החנות. אנו גאים באמון של רשת נטו, מרשתות הדיסקאונט הגדולות בעולם, בטכנולוגיה שפיתחנו. מעתה הרשת תעניק לציבור לקוחותיה את חווית הקניות המדהימה של יציאה ללא קופה ובד בבד תהנה מיכולות מודרניות לניהול יעיל יותר של רצפת המכירה, מלאי ועוד".

מיכאל ודניאל גבאי

טריגו הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, מנכ״ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ״ל הטכנולוגיה. החברה גייסה מאז הקמתה 104 מיליון דולר ממשקיעים מובילים בהם הרשתות REWE וטסקו ופועלת בשיתוף פעולה עם שופרסל בישראל ורשתות נוספות באירופה וארה"ב. כיום מועסקים בחברה 160 עובדים מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב וכן במשרדי החברה בלונדון, גרמניה, הולנד וארה"ב. החברה מגייסת אנשי פיתוח בתחומי בינה מלאכותית, אלגוריתמיקה, הנדסה וכן מנהלי מוצר, אופרציה ותמיכה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה