כסף וצרכנות

דוחות לסרבני חיסונים? באירופה קונסים בענק, מדוע ישראל נמנעת?

בעוד שבאוסטריה מוטלים קנסות באלפי אירו על סרבנים, בגרמניה שוקלים ללכת בדרכה וגם יוון החלה לקנוס את הנמנעים מחיסונים, בישראל לא ממהרים לעשות זאת. בצל הטיסה של משפחת בנט לחופשה, האם ישראל חוששת מצעדים מרחיקי לכת?
מערכת ice |  6
חיסון לקורונה (צילום pixabay)
השיח הער ברשתות החברתיות בעקבות הטיסה אמש (רביעי) של גילת בנט וילדיו של ראש הממשלה נפתלי בנט לחופשה בחו"ל בלעדיו, גרם ללא מעט תהיות מדוע בישראל לא נאכפות התקנות שהממשלה עצמה קבעה. מבחינת קנסות, בישראל מחולקים דוחות במאות מיליוני שקלים, אבל בפועל לא נראה שהם מרתיעים את הציבור כל כך.
בינתיים, גם באירופה מתחילים לעבור למדיניות חיסון חובה: במדינה כמו אוסטריה למשל, מוטל קנס ראשוני של 3,600 אירו למי שלא מחוסן עד סוף החודש. מי שייענש פעמיים בגלל אי ציות לחובת ההתחסנות יצטרך לשלם 7,200 אירו.
בגרמניה, הקנצלר שולץ שוקל לאמץ את המודל האוסטרי ולהטיל קנסות במאות ואף אלפי אירו על אזרחים שלא יתחסנו, או ייצאו למרחב הציבורי כשאינם מחוסנים. ביוון מוטל קנס חדש של 120 יורו קנס חודשי לבני 60 ומעלה שלא יתחסנו.
 
בישראל, הקנס על אי עטית מסכה עומד על 500 שקל בסך הכל. במקרה של עבירה חוזרת ניתן להטיל כפל קנס (1,000 שקל). לאנשים המסרבים להתחסן בקורונה אין הגבלות או קנסות, רק איסור על כניסה למקומות מסוימים.
האם בישראל יחליטו גם כן ללכת בעקבות אחד המודלים האירופיים ולהתחיל לקנוס סרבני חיסונים? בינתיים הדבר לא על הפרק. משפטנים טוענים בחלקם כי הדבר לא חוקי משום שיש פגיעה בזכויות הפרט והאזרח, אבל למדינה יש זכות לכפות חיסונים על האזרחים, זכות שטרם הופעלה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    כתב עלוב
    משה 50 12/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    משפטי נירנברג מחכים לך חתיכת אשפה
    סגור
  • 5.
    מי זה הממורמר שהזריק ונפגע ורוצה להמיט אסון על אחרים
    חולה נפש 12/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רוע לב ואכזריות נאצית
    סגור
  • 4.
    הגיע הזמן גם בישראל
    אחת שיודעת 12/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 5
    הלוואי ויחלו גם על האנשים הלא מחוסנים בישראל קנסות. רק ככה הם יבינו!
    סגור
  • 3.
    בה מגמתית של עלוב נפש ומסית, לך תתחסן
    דנק 12/2021/02
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לך לגרמניה, הם כנראה נשארו במהות אות העם, רק התפאורה הוחלפה
    סגור
  • 2.
    למה להכריח אנשים להתחסן אם החיסון
    חמי 12/2021/02
    הגב לתגובה זו
    14 1
    לא כזה יעיל? אני מחוסן פעמיים אבל לא הייתי מתחסן אם הייתי יודע שהחיסון לא כזה יעיל. אין סיבה לחייב אף אחד, רק 65 פלוס כמו חיסון שפעת וגם אותם לא בכוח
    סגור
  • 1.
    חבל שאתם מזמרים בכיוון השופר ולא בכיוון העם
    יוני 12/2021/02
    הגב לתגובה זו
    8 1
    העם היהודי הוא לא כמו שאר העמים, אהבלים - ינסו לכפות פה חיסון, זה יכול לכאורה להוביל למלחמת אזרחים פר אקסלנס. יש לך פה 3 מיליון איש שהזריקה לא מעודכנת, קרי לא מחוסנים. מי שכתב את הכתבה הזו - אם הבן שלך יחליט לא להתחסן, זה מה שאתה מאחל לו?- אתה יודע שהיה חובת חיטוי במחצית הראשונה של המאה ה20?.. השתגעתם לגמריי. מצד שני, הלוואי שיכפו חיסון, כך לכאורה הבלאגן יתחיל מהר יותר, עדיף- תמשיכו עם הכתבות. כמה שיותר מהר נגיע לפיצוץ יותר טוב...
    סגור