כסף וצרכנות

כך מאסק זינק להון של 300 מיליארד דולר בציוץ אחד

האיש העשיר בעולם הכניס לכיסו 4.6 מיליארד דולר בזכות ציוץ אחד שלו כי רכב הדגם 3 Plaid של טסלה יהיה זמין בסין כבר בחודש מרץ. מניית החברה זינקה בכמעט 2%, וחסמה חמישה ימים רצופים של ירידות לחברה וסידרה למנכ"ל שוב את הרף שאף אחד לא נגע לפניו

מערכת ice | 
אילון מאסק, טוויטר (צילום טוויטר/ אילון מאסק, pixabay)
כאשר אילון מאסק מצייץ, השווקים מקשיבים - והשווי הנקי של המנכ"ל עצמו יכול להשתנות במיליארדי דולרים. הלילה (אור לשלישי) לאחר שמאסק צייץ כי רכב הדגם 3 Plaid של טסלה יהיה זמין בסין כבר בחודש מרץ, מניית טסלה זינקה בכמעט 2%, וחסמה חמישה ימים רצופים של ירידות והוסיפה 4.6 מיליארד דולר להונו הנקי של המיליארדר השנוי במחלוקת.
מאסק עומד כעת על 300.8 מיליארד דולר, המסמל את הפעם השנייה שהוא עבר את רף השווי הנקי של 300 מיליארד דולר שטרם נגעו בו אחרים. הוא פרץ את המחסום לראשונה לפני שלושה שבועות כאשר ענקית הרכבים להשכרה הרץ הכריזה על הזמנת טסלה ענקית שגרמה לשווי השוק של טסלה להמריא מעבר לטריליון דולר.
 
אבל הציוצים של מאסק עצמו - והפעולות - הורידו בשבועות האחרונים את הזינוק הכלכלי שלו. מניית טסלה ספגה מכה שבועיים לאחר הזמנת הרץ, כאשר מאסק שאל מיליוני משתמשי טוויטר אם עליו למכור 10% מהאחזקה המוערכת של 23% בטסלה - כביכול בעקבות הצעת מס קצרת מועד על עליות המניות שלא מומשו של מיליארדרים.
מאסק החל לפרוק מניות ימים לאחר מכן, תוך גילוח של 61 מיליארד דולר משווי השוק של טסלה. עד כה, המנכ"ל מכר מניות של טסלה בשווי של כמעט 9 מיליארד דולר, כאשר כ-3 מיליארד דולר מהסכום יועד לכיסוי חשבון מס על אופציות שהוא מימש במקביל. למרות שערימת המזומנים שלו גדלה כתוצאה מהמכירות, הונו הכולל של מאסק צנח ביותר מ-50 מיליארד דולר לפני שחזר ל-300 מיליארד דולר ביום שני.
מאסק נותר האדם העשיר ביותר בעולם, על פי הערכות פורבס, עשיר ב-95.3 מיליארד דולר מהמקום השני ג'ף בזוס, ששווה 205.5 מיליארד דולר נכון לסגירת השוק ביום שני. "אני שואף לקומדיה", צייץ מאסק ביום שני, רגע לפני הציוץ של Model 3 Plaid שהגדיל את הונו בכמה מיליארדי דולרים. לא ברור מה, אם בכלל, מאסק עשה כדי להצחיק אנשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה