כסף וצרכנות

מצעד הדרכונים השווים: היפני ראשון, האפגני אחרון וכמה שווה הדרכון הישראלי?

אמנם סגרו את נתב"ג, אבל גם אם השמיים היו פתוחים, הדרכון הישראלי לא מככב בראש רשימת הדרכונים שמאפשר כניסה חופשית לרוב המדינות ואפילו ירד בדירוג משנה שעברה.  ידידתנו, איחוד האמירויות, מזנקת 50 מקומות 
רועי בהריר-פרל | 
דרכונים (צילום פלאש 90)
כרגע, למרבה הצער, זה לא ממש נראה הכיוון, אבל יום אחד, אולי, השמיים ייפתחו מחדש, טיסות ישובו להיות עניין שגרתי ודירוג הדרכונים הרשמי של Henley & Partners - דירוג שב-16 השנים האחרונות קובע מהו הדרכון הטוב בעולם, כלומר - זה שניתן להיכנס באמצעותו למספר המדינות הגדול ביותר - ישוב להיות רלוונטי. אם וכאשר זה ייקרה, בעלי דרכון ישראלי יוכלו לטוס, על פי הדירוג המעודכן, ל-161 מדינות. בעלי דרכון יפני, לשם השוואה, יוכלו לטוס ל-191 מדינות ואילו בעלי דרכון אפגני יורשו להיכנס ל-26 מדינות בלבד.
הדרכון הישראלי ממוקם, יחד עם הדרכון הברבדוסי, במקום ה-23. למרות הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין, הוא ירד במקום אחד משנה שעברה. הדרכון של איחוד האמירויות, לעומת זאת, טיפס לא פחות מ-50 מקומות בעשור האחרון, עקף את הישראלי בסיבוב, ונעצר במקום ה-16, עם 177 מדינות שבהן הוא מתקבל בברכה.
את המקום הראשון בדירוג תופס, זו השנה השלישית ברציפות, הדרכון היפני, שעוקף במדינה אחת את הדרכון הסינגפורי שבמקום השני (עם 190 מדינות). את המקום השלישי חולקת מדינה אסייתית נוספת - דרום קוריאה - עם גרמניה, כשאזרחי שתי המדינות מורשים להיכנס ל-189 מדינות. את המקום הרביעי מאכלסות חברות גוש היורו פינלנד, איטליה, לוקסנבורג וספרד עם 188 מדינות המאפשרות להן כניסה, ובמקום החמישי נמצאות אוסטריה ודנמרק, מהן ניתן לטוס ל-187 מדינות.
על פי הדירוג העדכני של  Henley & Partners, הצופה אל הרבעון הראשון של 2021, "שווי" הדרכונים של אזרחי ארצות הברית ובריטניה ממשיך במגמת ההתרסקות: בשנת 2015 שני הדרכונים חלקו את המקום הראשון בדירוג ואילו כעת הם מדורגים במקום השביעי בלבד (יחד עם שוויץ, בלגיה, ניו זילנד ונורבגיה). אירלנד, מצדה, טיפסה השנה למקום השישי והתמקמה לפני בריטניה - זאת, בין השאר כתוצאה מזינוק בבקשות של אזרחי הממלכה המאוחדת לדרכונים איריים עקב החשש מהשלכות הברקזיט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה