כסף וצרכנות

זהירות פילים בדרך: השלטים המצחיקים שחברות יצרו במקום לנזוף בעובדים ולקוחות

שינוי תפיסה בבתי עסק רבים מעלה חיוך ומנסה לשנות את ההתנהגות דרך הומור. ממלון מטיילים, דרך אלעד מערכות ועד הרשות לפיתוח הגליל ורשת המשרדים הפתוחים URBAN PLACE ממציאים את היצירתיות כל פעם מחדש
כפיר אדר |  1
שלט במלון מטיילים (צילום יחצ)
דרכתם פעם על שבלול? בדיוק בגלל "תקלות" כאלה, הציבה רשת מלונות מטיילים, שמלונותיה הכפריים מרובי שטחים ירוקים בהם עלולים האורחים להיתקל בשבלולים בדשא הלח, את השלט שמבקש מהם לשים לב לספירלות המזדחלות באיטיות על הרצפה. השלט, שהוצב בכל 6 מלונות הרשת, מעלה חיוך על שפתיו של כל מי שנתקל בו אך גם מעודד משנה זהירות.
שלטים נוספים הוצבו במלונות כדי לשמור על בעלי החיים בסביבה מצליחים לשעשע. כך למשל הסתבר כי הדגים במזרקה של אחד המלונות, אליה זרקו האורחים לכלוכים,  יודעים למעשה להגשים משאלות!
אגב, על שלט נוסף במלון הוסבר כי מסתובבים פילים שכדאי להיזהר ולא להיתקל בהם. ועל הרקע שלהם נמצאים כלבים חסרי אחריות.
רשת מלונות מטיילים היא רק אחת מתוך מגוון חברות שבחרו ליצור שינוי התנהגותי באמצעות קמפיין הסברתי שמעלה חיוך במקום להפחיד או לנזוף. ארגונים אלה נוכחו לדעת כי קמפיין הסברתי המעיר או מפקח על הלקוחות או העובדים, הוא מעצבן, יוצר אנטגוניזם ומשיג את הפעולה ההפוכה. לכן העדיפו פנייה מתוחכמת יותר, ולעיתים מחויכת אשר גורמת למודעות חדשה ושינוי משמעותי אמיתי, מקרבת לקהל ויוצרת אהדה רבה.
הומור הייתה גם הבחירה של רשת מתחמי העבודה המשותפים Urban Place, המאכלסת באופן שוטף עשרות יזמים, כשרצו לעורר מודעות ירוקה אצלם. הרשת שמה לב כי היזמים לא ממש חושבים לפני שהם מדפיסים ולכן הציבו שלט ליד המדפסות אשר גרם לכל מי שהגיע להדפיס, לתהות שוב לגבי השאלה הרת הגורל.
 גם הרשות לפיתוח הגליל, הפועלת לקידום הגליל, הגולן והעמקים, השתמשה בתחכום כששינתה את הסיסמה על מנת לעורר מודעות ולעודד את המטילים להשאיר את הגליל ירוק במקום זרוע בציור אבסטרקטי צבעוני של אריזות חטיפים ושאריות אוכל.
הקורונה לא נפקדת כאן: כשראו בהנהלת אלעד מערכות, חברת תוכנה המונה למעלה מ-1000 עובדים ב4 מוקדים בארץ, שהעובדים לא ממש מתייחסים למסמך אשר הטריד את המחשב שלהם כל בוקר מחדש ודרש מהם להתוודות כי לא הגיעו למשרד משתעלים או עם חום, החליטו לדבר אליהם בשפה אותה הם יותר מבינים- טכנולוגית.
ואילו ברשת ההוסטלים אברהם הוסטל תלו שלטים ליד הברים שהזהירו את האורחים מהבלבול הכרוך בשתייה מרובה מדי. שינוי דפוסי התנהגות אינו מושג בקלות. אנשים אינם משנים את התנהגותם אם נדמה להם שהמחיר אותו ישלמו על השינוי ההתנהגותי יהיה גבוה מדי. לכן הבחירה בהומור היא בחירה חכמה, כיוון שהיא גורמת לצופה לרצות לקרוא להקשיב ולשמוע את המסר המבוקש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    על זה כתבה?
    נאור 01/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    או שאתם ממש עצלנים או שקיבלתם כסף על הכתבה
    סגור