כסף וצרכנות

עוקץ קשישים והתחזות לחברות אשראי: הרשות להגנת הצרכן הטילה קנס גבוה על חברת טלמרקינג

על החברה הוטל עיצום כספי בסך 8.3 מיליון שקל לאחר שהתברר כי עקצה קשישים כאשר הציגה את עצמה כנותנת שירות אשראי. מהחקירה עולה כי החברה ניצלה מוגבלות של צרכנים, וסיפקה מוצרים בתשלום ללא בקשה מפורשת
ארנולד נטייב |  3
שיחות לקשישים (צילום freepik)
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (שני), לעוסקת שהפעילה עסקים תחת השמות: דיל המאה, פרימיום סייל וליין ישיר על הטלת עיצום כספי בסך 8.3 מיליון שקל. על פי הטענות, לאורך כל שנות פעילותה, החברה נקטה כלפי הצרכנים בפעולות שיווק אגרסיביות של הטעיה והשפעה בלתי הוגנת כהגדרתן בחוק. בנוסף, ביצעה פניות חוזרות ונשנות לצרכן על אף שהביע במפורש את רצונו כי תחדל מכך, ניצלה מוגבלות של צרכנים, וסיפקה מוצרים בתשלום שלא על פי בקשה מפורשת.
לעוסקת אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב-20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן, כאשר הסכום המקורי עמד על כ-10.4 מיליון שקל.
החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות רבות שהתקבלו מצרכנים, מהחקירה עולה כי: העוסקת פנתה אל הצרכנים, רובם ככולם קשישים, באמצעות שיחות טלפון ייזומות (טלמרקטינג), על מנת למכור מוצרים שונים בעסקת מכר מרחוק, דוגמת תכשיטים, כלי מטבח, מכשירי חשמל קטנים, כלי מיטה ועוד.
עוד עולה מהחקירה: העוסקת פעלה בהטעיה והשפעה בלתי הוגנת כלפי הצרכנים, וכן הפרת חובות המוטלות עליה מכוח החוק בעסקת מכר מרחוק, לפני ביצוע העסקה ולאחריה. בנוסף, הפעילו מערך של נציגות שביצעו שיחות שיווק מחוץ למשרדי העוסקת. כעולה מחומר הראיות, נציגות אלה נהגו במעשים חמורים אף יותר.
שיטת הפעולה שהחברה נהגה לעשות בה שימוש כללה בין היתר, התחזות לנציגת מחלקת הטבות אשראי, שעובדת עם ויזה וישראכרט, דבר אשר היה שקר מוחלט. בהמשך טענו הנציגות כי הן יוצרות קשר עם הצרכן משום שהוא בעל כרטיס אשראי "של ויזה או ישראכרט". זאת, על מנת לקבע את המצג לפיו הן נציגות רשמיות של חברות האשראי, המתקשרות אל הצרכן בשל העובדה כי הוא מחזיק ברשותו כרטיס של חברת האשראי.
לעיתים החברה הודיעה לצרכן כי היא התקשרה אליו לאחר שזכה בהגרלה, או שנמצא ברשתום זיכוי כספי ששייך ללקוח, דבר שכלל לא קיים. בהמשך, כאשר הצרכן ניסה לנתק את הקשר, הנציגות טענו כי קיים חוב במערכת, שהוא נדרש לשלם לפני שהוא עוזב, בשווי אלפי שקלים, או לרכוש מוצרים בסכום שייקבע על ידי העוסקת.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, אמרה: "מדובר בעיצום כספי גבוה שמדגיש את ההפרות הרבות שנעשו על ידי העוסקת, מדובר בפגיעה בהיקף רחב מאוד, מאות הפרות כלפי עשרות צרכנים. חומרי החקירה חשפו מקרים מזעזעים של ניצול הצרכנים שברובם קשישים, העוסקת נקטה בפרקטיקות מטעות במטרה להביא לביצוע עסקאות תוך פגיעה וניצול חולשתם  של הצרכנים הקשישים. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות הפוגעות בציבור הצרכנים בדגש על אוכלוסיות צרכנים חלשות ותביא לדין כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה וניצול של ציבור הצרכנים".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חברות זבל ואנשים זבל (ל"ת)
    צ 12/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עושק
    מרכו 12/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל בחסות החוק בושה
    סגור
  • 1.
    תלייה מגיע להם
    ראובן 12/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר גרועים ממחבלים. נבלות
    סגור