כסף וצרכנות
מחירי הרכבים בישראל בדרך להתרסק? המחירים המוגזמים עומדים לרדת
ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה את יוזמת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לחיזוק יבואני רכב זעירים ועידוד התחרות בשוק יבוא הרכב, השרה רגב: "ענף יבוא הרכב סובל מחסמים וכשלים היסטוריים התורמים לעלות הגבוהה של רכישת רכב״

משרד התחבורה מחזק את התחרות בענף ייבוא הרכב. ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את השינויים שמקדם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים במסגרת חוק שירותי רכב, הכוללים הגדלת מספר כלי הרכב שיבואן זעיר רשאי לייבא בשנה מ-20 כלי רכב כיום ל-60 כלי רכב.
כמו כן, יהיו רשאים היבואנים הזעירים לייבא כלי רכב משומשים, ובלבד שנותרו לפחות עוד חודשיים לגיל המרבי בו ניתן לפי דין לרשום אותם במרשם כלי הרכב. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות השרה, מירי רגב פועל לעדכן את חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, במטרה לקדם את התחרות בשוק ייבוא הרכב שתביא להורדת מחירים ותתרום להפחתת יוקר המחיה.
השינויים הכלולים בחוק החדש יאפשרו בין היתר את הרחבת סוגי הרכב שניתן יהיה לייבא שלא על ידי יבואן ישיר, אלא על ידי יבואנים זעירים, כך שיכללו גם רכב דו גלגלי ומכונות ניידות, ובכך יגדילו את המגוון וההיצע בשוק ויעודדו תחרות בשירות, באבזור ובמחיר לצרכן.
שינויים נוספים כוללים את הרחבת סוגי הרכב עליהם תחול חובת היבואן הישיר לספק שירות, טיפולים ותיקונים הכלולים באחריות היצרן, גם לכלי רכב שלא יובאו באמצעותו אלא בערוצים אחרים - יבוא עקיף, יבוא זעיר ויבוא אישי.
צעדים אלה יחזקו את הכדאיות הכלכלית של הייבוא הזעיר וצפויים לעודד כניסת יזמים נוספים לענף ייבוא הרכב. בתחום חובתו של היבואן הישיר לספק שירות גם לכלי רכב שלא הוא ייבא, הורחבה המחויבות, כך שתכלול גם רכב דו גלגלי ונגררים, ולא רק רכב נוסעים ומסחרי כפי שהיה עד היום.
עוד ב-
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב: ״הפחתת יוקר המחיה עבור כלל אזרחי ישראל היא אחד מהיעדים החשובים של משרד התחבורה בראשותי. מכיוון שהוצאות הרכב הן מרכיב מרכזי בסל ההוצאות של המשפחה הישראלית, אנו מקדמים שורה של צעדים שנועדו לעודד תחרות, שקיפות והוגנות בכל שלבי מחזור החיים של הרכב, מהרכישה דרך התחזוקה השוטפת והטיפולים במוסך, ועד למכירה. היום אנו מציינים צעד נוסף בקידום תחרות אמיתית בענף יבוא הרכב, אשר סובל מחסמים וכשלים היסטוריים התורמים לעלות הגבוהה של רכישת רכב. בכוונתי להציג בקרוב לציבור בעלי הרכב צעדים נוספים בכל התחומים שציינתי, שמשמעותם חיסכון של עד אלפי שקלים לשנה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.קודם לרסק את היבואנים הגנבים (ל"ת)ארי 02/2025/26הגב לתגובה זו4 0סגור
-
4.קודם תקיימי את ההבטחה לנסיעה חינם לגימלאים בתחבורה הציבדיבורים כמו חול 02/2025/25הגב לתגובה זו4 0הבטחות צריך לקייםסגור
-
3.מירי אוהבת להתעסק בחרא במקום לתקן את המצבשופט עליון 02/2025/25הגב לתגובה זו3 0במקום לקחת מהעשירים ולתת לעניים כמה עושר יכול להיות מרוכז אצל המשפחות השולטות בכלכלהסגור
-
2.שיא החוצפה!חבר של מירגו 02/2025/24הגב לתגובה זו4 0100% מיסים!!!! המדינה הכי יקרה והכי מוגבלת בעולם בכל מה שקשור לתחום הרכב!!! מביך שזה אשכרה "הפיתרון" שלהם! הוא יביא רכב וימכור אותו מעל המחירון כדי לא להפסיד! היבואנים הגדולים ימשיכו כרגיל! פשוט תורידו מיסים בתחום הרכב ותבטלו את תקנה 380 אנחנו מפגרים עשרות שנים מאחור! וצריך לבטל את השיוך לאירופה ולא לאמץ את התקן האירופאי של זיהום האוויר כי זה חרטא אחת גדולה! כמובן מי שמפסיד מכך זה אנחנו האזרח הקטן!סגור
-
1.אין לכם בושה?? 100% מס על רכב!!מירגו 02/2025/23הגב לתגובה זו4 0המדינה הכי יקרה ברכישת רכב בעולם פותחת תחרות? תורידו מיסים חצופים!סגור
-
לא מספיק רק להוריד מיסיםש.ט 02/2025/26הגב לתגובה זו2 0פתיחת השוק היא גם הסרת חסמים ותקנים מיותרים. תנסה להזמין חלק לרכב שלך ביבוא אישי תגלה מהר שזה עלה לך יותר יקר מהיבואן הרישמי למרות שהחלק בפועל עולה רבע מחירממה שמוכרים בארץ. עלות הבדיקות ועמידה בתקנים ועמלות חברות השילוח יקפיצו את המחיר והמדינה מעודדת את העושק והגזל הזה. יש לי רעיון טוב יותר להגר מהדינה הדפוקה הזאת.סגור
-
אבל איך נממן תלמודי תורה בלי זה? (ל"ת)שוזי 02/2025/24הגב לתגובה זו3 1סגור