כסף וצרכנות
הדוחות מוכיחים: הישראלים חזרו לקנות – ובענק
מה מלמדים דוחות ישראכרט, עזריאלי, דלתא, דלתא קסטרו וריטיילורס? בעיקר שהישראלים מגהצים יותר וחזרו להסתובב בקניונים – והם קונים, בעיקר הלבשה והנעלה וטיפוח | ניתוח
זה התחיל מהנתונים בדוח ישראכרט. ענקית כרטיסי האשראי דיווחה שהוסיפה ברבעון השלישי 164 אלף כרטיסי אשראי חדשים וכעת מצבת הכרטיסים הפעילים שלה עומדת על 4.6 מיליון כרטיסים. זה לא רק מספר הכרטיסים: ישראכרט דיווחה על עלייה של 9.1% במחזור העסקאות בכרטיסי האשראי ברבעון. במילים אחרות, לא רק שיש בישראל היום יותר כרטיסי אשראי, אנחנו גם משתמשים בהם יותר - אבל למה בדיוק? הסודות נחשפים בדוחות.
קחו את נתוני דלתא גליל לדוגמה, שסיימה את הרבעון השלישי עם גידול של כ-35% בהכנסות וזינוק של 88% ברווח הנקי. בדלתא מייחסים את התוצאות למותגים הבינלאומיים שלה (ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works), השקעה משמעותית בנוכחות הדיגיטלית, שכוללת שורה של אתרי אינטרנט, והרחבת רשתות החנויות.
ואז הגיעו נתוני עזריאלי שחשפו עד כמה בדיוק הישראלים חזרו למסעות הקניות. לא רק שפדיונות הקניונים של עזריאלי צמחו ב-8.4% מתחילת השנה וב-8.1% ברבעון השלישי בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד; הקניונים עצמם הם בתפוסה של 99%, או במילים אחרות – יש מעט מאוד שטחים לא מנוצלים. אם נזכור שהמגזרים העיקריים בקניונים הם מגזרי ההלבשה וההנעלה, עיצוב בית, קוסמטיקה והסעדה – זה גם מה שהישראלים קונים.
ואז הגיעו נתוני עזריאלי שחשפו עד כמה בדיוק הישראלים חזרו למסעות הקניות. לא רק שפדיונות הקניונים של עזריאלי צמחו ב-8.4% מתחילת השנה וב-8.1% ברבעון השלישי בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד; הקניונים עצמם הם בתפוסה של 99%, או במילים אחרות – יש מעט מאוד שטחים לא מנוצלים. אם נזכור שהמגזרים העיקריים בקניונים הם מגזרי ההלבשה וההנעלה, עיצוב בית, קוסמטיקה והסעדה – זה גם מה שהישראלים קונים.
קסטרו-הודיס הציגה גידול של 437% ברווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה, שהגיע ל-76.9 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון השלישי עלו ב-12%, וקסטרו-הודיס הציגה עלייה משמעותית בכל המגזרים: אופנה, אביזרי אופנה וטיפוח. קסטרו מדווחת על עלייה של 22% בפדיון החודשי הממוצע למ"ר. קסטרו אמנם סגרה חלק מהסניפים המדשדשים שלה אבל מהנתונים נראה בבירור שהישראלים רק לא יושבים בבית ומזמינים מהודיס, קסטרו או איב רושה, הם ניגשים לחנויות, והרבה.
עוד ב-
אם הישראלים חוזרים למותגים הישראליים, גזרת המותגים הבינלאומיים מציגה תמונת מצב מעורבת. ריטיילורס, שמייצגת את נייקי ופוט לוקר, רשמה עלייה של כ-22.4% בהכנסות, אבל רוב הצמיחה בנייקי קשורה להתרחבות בשווקים בינלאומיים חדשים, ביניהם קנדה ואוסטרליה, כשהבעיה של ריטיילורס נשארה במכירות בחנויות זהות של נייקי. פוט לוקר, לעומת זאת, לא רק שהתרחבה מבחינת שטחי מסחר, היא גם רשמה עלייה במכירות בחנויות הזהות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה