כסף וצרכנות

מנכ"ל חברת Dreame: "חווינו קושי בייבוא המוצרים לארץ" I ריאיון

רונן סלם, מנכ"ל חברת Dreame, מדבר בריאיון על השפעת המצב הביטחוני על פעילות החברה בישראל, על הגידול בביקוש למוצרים ועל האסטרטגיה השיווקית שממצבת את Dreame כמובילה בתחום השואבים
ענת סימן טוב |  3
רונן סלם מנכל Dreame (צילום עידו איזק)
עם גידול משמעותי בביקוש למוצרי ניקוי ביתיים ושינויים בתפיסת השוק המקומי, Dreame  צוברת פופולריות בישראל. רונן סלם, מנכ"ל החברה בישראל מספר בריאיון, על האתגרים שהמלחמה מציבה בתחום הייבוא והשילוח, על העלייה בדרישה לשואבים חכמים ואיכותיים, ועל האסטרטגיה המובילה את Dreame לעמוד בחזית השוק המקומי.
איך המצב הביטחוני השפיע על הפעילות שלכם ועל ההפצה של המוצרים בארץ?
" Dreame נכנס לשוק הישראלי לפני כחמש שנים, ובשנה וחצי האחרונות אנו מובילים שינוי משמעותי בתפיסת השוק המקומי בתחום השואבים והטכנולוגיה. המותג פעיל ביותר מ-120 מדינות, והמצב הביטחוני בישראל השפיע בעיקר על ההפצה בצפון, שם אנו רואים ירידה מסוימת. עם זאת, ישנה גם השפעה הפוכה - הישראלים נשארים יותר בבית, מה שמגביר את החשיבות לשמירה על בית מסודר ונקי. דווקא מהצורך הזה עלה הביקוש לשואבים, והעלייה נמשכת מאז תחילת המלחמה ועד עכשיו."
 האם המצב הבטחוני גרם לעיכובים או חוסרים באספקת מוצרים?
"בהחלט היו קשיים ביבוא ושילוח. בזמן רגיל, מוצרים אמורים להגיע תוך שלושה שבועות, אך כיום מדובר באיחורים של חודשיים ואפילו יותר. החלטנו לספוג את העלויות הנוספות ולהימנע מהעלאת מחירים לצרכנים, למרות העלות הגבוהה של הטסת מוצרים. היו מקרים בהם נאלצנו להטיס סחורה, מה שהוסיף מאות דולרים לעלות כל יחידה, אך החלטנו לא לפגוע במענה לצרכנים ולספק את המוצרים במהירות."
איך הדרישה הגדולה משפיעה על זמינות המלאי?
"הביקוש גרם לכך שלעתים היו חוסרים קלים במלאי, אך ייצרנו פתרונות מהירים כדי להבטיח זמינות רציפה. התארגנו מחדש בניהול המלאי ובמקרים דחופים הטסנו סחורה. המוצרים שלנו, כמו ה-X40, נהנים מהצלחה רבה בזכות האיכות והביצועים, והצרכנים רואים בהם שינוי אמיתי לאיכות החיים שלהם."
 


 
כיצד אתם מייחדים את עצמכם בשוק תחרותי?
"התחרות בשוק היא בריאה ומאתגרת, ואני חושב שהיא גורמת לנו להיות טובים יותר. המטרה שלנו היא לא רק למכור מוצר, אלא לספק פתרון חכם שמשנה חיים לצרכן. השואבים שלנו חכמים מאוד – הם יודעים לזהות אבק וכתמים, לנקות מקומות קשים לגישה, ואף לבצע ניקוי עצמי. הצרכים של הצרכנים משתנים, וחשוב לנו שהמוצרים שלנו יתאימו לצרכים האלה בצורה מושלמת."

עם כל התחרות הקיימת בשוק, כיצד אתם מצליחים להיבדל?
"הייחודיות שלנו טמונה בשילוב של טכנולוגיה מתקדמת, נוחות השימוש והעיצוב החדשני. המוצרים שלנו מבוססים על גאונות טכנולוגית שמפשטת את החיים. לדוגמה, השואב הרובוטי שלנו יודע לזהות את האזורים בבית שיש בהם יותר אבק, ולבצע ניקוי ממוקד בהתאם. כל מוצר שלנו הוא חלק מהחזון שלנו – להקל על הצרכן ולחסוך לו זמן."
איך אתם מתמודדים עם יוקר המחייה שמכביד על הצרכן הישראלי?
"אני מודע היטב למצב הכלכלי והביטחוני בישראל, ואני מבין את האתגרים שהצרכנים מתמודדים איתם. לכן, אנחנו מציעים מגוון רחב של מוצרים, כך שכל אחד יכול למצוא את המוצר שמתאים לו מבחינת תקציב וצרכים. יש לנו מוצרים פרימיום שעולים יותר, אך גם מוצרים איכותיים במחירים נוחים יותר. בנוסף, למרות שהעלויות שלנו עלו, אנחנו לא מעלים מחירים כדי לא להכביד על הצרכנים. התחום שלנו מציע מגוון רחב של מוצרים – יש מוצרים שעולים פחות ויש מוצרים יוקרתיים יותר. חשוב לנו לתת לצרכנים את הבחירה המתאימה להם. מעבר לזה, אנחנו מבצעים הנחות והטבות, כמו שמתרחש עכשיו במהלך נובמבר, ומורידים מחירים באופן גורף. אנחנו מרגישים את ההשפעה הזאת גם במכירות, שגדלו בעשרות אחוזים בחודשים האחרונים."
איך משפיע מבצעי חודש הקניות שכרגע וגם כמו Black Friday, על רכישות הצרכנים?
"יש ביקוש גבוה למוצרים בתקופות כאלה, והמכירות בהחלט זוכות לעלייה משמעותית. כשצרכנים רואים הנחה של 10% על מוצרים איכותיים, הם מנצלים את ההזדמנות. חשוב לציין, שלמרות שמבצעי סוף שנה מביאים להגדלת המכירות, אנחנו מקפידים לשמור על המחירים ולא להעלות אותם בצורה לא סבירה, כי המטרה שלנו היא להישאר רגישים לצרכנים שלנו ולצרכים שלהם."
האם יש לכם תוכניות להתרחב בישראל בשנה הקרובה?
"בהחלט. אנחנו ממשיכים להתרחב ולשדרג את השירותים שלנו. בשנה האחרונה פתחנו חנות ריטייל בקניון הזהב, ואנחנו מתכננים לפתוח חנויות נוספות ברחבי הארץ. כמו כן, אנחנו משדרגים את האתר שלנו, עם דגש על חוויית משתמש איכותית ונגישה. אנחנו גם מחויבים להמשיך ולשפר את תחום השירות שלנו, ומבינים שזה חלק חשוב מאוד בהצלחה שלנו."
איך השיווק משפיע בשוק?

"השיווק בהחלט משחק תפקיד חשוב. אנחנו משקיעים הרבה בקמפיינים שמעלים את המודעות למותג, ובחוויית הצרכן במכירה. שיווק אפקטיבי מאפשר לנו להעביר את המסר לצרכנים ולבנות מערכת יחסים ארוכה וטובה עם קהל הלקוחות. השיווק לא נעצר אצלנו רק בפרסום, הוא גם כולל את חוויית השירות שהצרכן מקבל מהמותג."

 איך הצלחתם לעבור למקום הראשון בשוק לאחר שהייתם מותג שלישי או רביעי?:
"המהפך קרה הודות לשילוב של כמה גורמים: איכות המוצרים, החדשנות, ושיפור במערך השיווק וההפצה. עבדנו קשה כדי להגדיל את הנוכחות שלנו בשוק, השקענו בטכנולוגיות חדשות, וגם שיפרנו את חוויית הצרכן. כל הדברים האלה, יחד עם פידבק חיובי מלקוחות שממליצים על המוצרים, הביאו אותנו למקום הראשון."
מהם התוכניות העתידיות של החברה בישראל?
 "לאחרונה השקנו בישראל את קטגוריית טיפוח הבית 'Dreame ביוטי', הכוללת מוצרים חדשניים כמו מסירי שיער ומכשירי טיפוח מתקדמים. אנו מתכננים להרחיב את ההפצה בישראל, עם פתיחת חנויות נוספות, לצד חנות הדגל שלנו בקניון הזהב. השירות ללקוח הוא חלק קריטי במערכת היחסים עם הצרכן, ואנו משקיעים בו רבות. בעתיד נמשיך לחדש ולהציע מוצרים נוספים כמו מכסחת דשא רובוטית, שמביאים פתרונות חדשניים ללקוחות שלנו בישראל."
 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שירות פח, מוצרים עדינים להחריד
    יניב ברזילי להב 11/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואין עם מי לדבר חוץ מלקיר, 6 אשח שהייתי מעדיף לתת תרומה , לקח לי שבועיים להבין את זה ועד היום לא זכיתי למענה (כחצי שנה) ואין כזה בצפי, המתנה יש בשפע
    סגור
  • 1.
    גם לשקר צריך לדעת
    צחי 11/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקום ראשון בשוק? נתונים ? עובדות ? סחורה סינית נחותה לא מחזירה מעמד מעבר לתקופת האחריות
    סגור
  • אני קונה שנה לפחות הייתי שואב איתו משהו
    יניב ברזילי להב 11/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יומיים לא החזיק לי השואב שוטף המשולב הכפתור פשוט צנח (פעמיים) תוך יום מהגעה פעם ראשונה ותוך יום אחרי החלפה מאז דבר לקיר היום חצי שנה אחרי השואב בפח לא שאב כלום
    סגור