כסף וצרכנות

זארה ו-h&m: אלו האתגרים החדשים בארץ

בשבועות האחרונים של אוקטובר 2024, רשתות האופנה הבינלאומיות H&M וזארה מתמודדות עם ירידה במכירות בשוק הישראלי עם ירידה במכירות של בין 6%-8%
ענת סימן טוב |  2
החנות של זארה (צילום יקיר יעיש)
בשבועות האחרונים של אוקטובר 2024, רשתות האופנה הבינלאומיות H&M וזארה מתמודדות עם ירידה במכירות בשוק הישראלי. נתונים מה-15 באוקטובר מצביעים על כך שהמכירות של H&M ירדו ב-6%-8% בהשוואה לשנה הקודמת, וזארה רושמת ירידה של 2%-7%, בהתאם למיקום הסניפים. הסיבה המרכזית לירידות הללו היא השוואת מחירים בין ישראל למדינות אחרות, כמו גרמניה ובריטניה, שם המחירים נמוכים בעשרות אחוזים.
ישראלים רבים המבלים את חופשותיהם בחו"ל מנצלים את ההזדמנות לרכוש בגדים בזארה ו-H&M במחירים נמוכים בהרבה מישראל. לדוגמה, פריטים שנמכרים בזארה בישראל ב-229 שקל, נמכרים בגרמניה ובבריטניה במחירים נמוכים יותר ב-20%-30%. פערי המחירים הבולטים הללו גורמים לצרכנים להעדיף לרכוש מחוץ לישראל.
בנוסף, בעבר סיפרנו כי זארה החלה להרחיב את פעילותה בתחום מכירת בגדי יד שנייה בארה"ב, כחלק ממגמה עולמית של קיימות וצמצום פסולת אופנה. צעד זה, אם ייושם גם בישראל, עשוי לשנות את דפוסי הקנייה המקומיים ולהציע לצרכנים אפשרויות זולות ומקיימות יותר.
הירידה במכירות מהווה אתגר משמעותי לרשתות האופנה הגדולות, במיוחד לאחר שנים של צמיחה בשוק הישראלי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיורידו מחירים
    אפרת 10/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיורידו מחירים כמו באירופה ואז נקנה
    סגור
  • 1.
    שירו. גאוע
    מ.ר 10/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היחס של זארה לא נעים. חווית שירות לא טובה, אי אפשר לדבר עם ההנהלה על בעיות.. לא שולחים קבלות לפלאפון ובכך אי אפזר להחזיר מוצר בטענה שאין קבלה..בקיצור אף פעם לא היו מנותני השירות הטובים
    סגור