כסף וצרכנות

אזהרת משרד החקלאות: המוצרים שאסור לייבא לארץ

משרד החקלאות יוצא בהודעה ומעורר את החוק בוא אסור לייבא צמחים ופירות זרים מחו"ל מחשש לפגיעה של מזיקין, זאת בעקבות ייבוא של ארבעת המינים מחו"ל. במקום כך, משרד החקלאות נותן חלופה לייבוא שהגיע בצורה פרללית
ענת סימן טוב | 
חג סוכות (צילום shutterstock)
כמידי שנה, בסמוך לחגי תשרי ובמהלכם, משרד החקלאות מתגברים את כוחותיהם בביקורת הגבולות, לנוכח העלייה במספר הניסיונות של אנשים פרטיים וסוחרים להכניס לישראל את "ארבעת המינים" אשר עלולים להיות נגועים במזיקים שונים. השנה, בעקבות עלייה במספר ההברחות, מוביל המשרד במקביל גם קמפיין ייעודי להסברה תחת הכותרת "תוודאו שאין לכם טרול בטרולי".
מתוך שאיפה להעלאת המודעות בקרב הציבור לנושא חשוב זה, מוביל המשרד קמפיין חוצה-פלטפורמות בנושא אי-הכנסת תוצרת צמחית לישראל תחת הכותרת "תוודאו שאין לכם טרול בטרולי". הקמפיין, שמדגיש את הסיכונים הכרוכים בהכנסת תוצרת צמחית באופן לא-מפוקח וללא אישור מהגורמים הרלוונטיים, הופץ הן בתקשורת המסורתית, הן ברשתות החברתיות והן באמצעות שילוט ברחבי נמל התעופה בן גוריון
על פי חוק הגנת הצומח, ובכדי למנוע מעבר של מזיקים בין מדינות, חל איסור על הכנסת פירות וירקות במעברי הגבול לתוך שטח מדינת ישראל. עם זאת, קיימת החרגה לפיה כל נוסע רשאי להכניס לישראל אתרוג אחד בלבד. שאר המינים לא ניתנים להכנסה לישראל מחשש כי הם נגועים במזיקים העלולים לפגוע בחקלאות המקומית, ולכן יוחרמו בכניסה לארץ. עם זאת, במטרה להקל על הנוסעים השבים לארץ שהביאו עימם ארבעת המינים ממדינות זרות, מפקחי משרד החקלאות יעניקו, ללא עלות, לנוסעים סט אישי "תוצרת הארץ" כנגד הסט שהוחרם הכולל ערכה מלאה של הדס, ערבה ולולב, כאשר את האתרוג כאמור, ניתן להכניס לישראל.
על פי נתוני השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד, מתחילת שנת 2023 נתפסו בנתב"ג יותר מ-1000 נוסעים שבכבודתם נמצא חומר צמחי מסוגים שונים האסור בכניסה לארץ. סך התוצרת הצמחית שנתפסה והועברה להשמדה עומדת על כ-4 טון ומגלמת עלייה של כ-100% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה בשת 2022, בין היתר: פירות, ירקות, זרעי פרחים וחלקי עצים. כל ניסיון העברה של תוצרת חקלאית לגבולות מדינת ישראל ללא אישור של השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות מהווה עבירה על החוק.
שלומית ציוני, מנהלת השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות: "אנחנו קוראים לאזרחי ישראל לסייע בשמירה על החקלאות הישראלית ולמנוע מצב שעלול לסכן את התוצרת המקומית. בהכנסת פירות, ירקות, זרעים, שתילי פרחים וכן ארבעת המינים שלא אושרו על ידי השירותים להגנת הצומח ולביקורת טמונים סיכונים כבדים כמו מחלות ומזיקים שעלולים להיכנס לארץ יחד עם התוצרת. ברוב המקרים, המזיקים יהיו סמויים לעין, אך עשויים לגרום לנזק בלתי הפיך לגידולים חקלאיים, צמחים ושטחי נוי. נשמור יחד על חג סוכות שמח ובטוח לחקלאות הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה