בריאות

אזהרת משרד הבריאות: מי שנחשף לפנות באופן דחוף לטיפול רפואי

משרד הבריאות מזהיר את הציבור בעקבות גילוי עגל נגוע בכלבת בקיבוץ אורטל, וקורא למי שבא במגע עם בעל החיים או עם בעלי חיים אחרים באזור להיבדק ולקבל טיפול מונע במידת הצורך
מערכת ice | 
משרד הבריאות
ב-13 באוקטובר 2024 התקבלה הודעה על גילוי עגל נגוע בכלבת בקיבוץ אורטל שבצפון רמת הגולן. כתוצאה מהמקרה, שישה אנשים נחשפו לעגל הנגוע והופנו לקבלת טיפול מונע נגד כלבת.
משרד הבריאות קורא לכל מי שהיה במגע עם בעל חיים חשוד באזור האירוע, או שבעל חיים אחר שברשותו בא במגע עם העגל הנגוע, בין התאריכים 25 בספטמבר 2024 ועד 9 באוקטובר 2024, לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בצפת או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריהם. מומלץ לפנות בלשכות הבריאות בטלפונים 04-6994257 או 04-6994200. במקרה של צורך דחוף לאחר שעות העבודה, יש לפנות לחדר מיון בבית חולים.
משרד הבריאות מדגיש כי הורים לילדים מתבקשים לשוחח עם ילדיהם ולברר אם היו במגע עם בעלי חיים חשודים, ולהתייעץ עם לשכת הבריאות. בנוסף, בעלי חיות מחמד בכפר יפיע מתבקשים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי לצורך בדיקת מצב החיסונים של חיותיהם.
לסיום, משרד הבריאות מזכיר כי במקרה של נשיכה או שריטה על ידי בעל חיים, יש לשטוף את האזור במים זורמים וסבון, לחטא אותו ולפנות ללשכת הבריאות להערכה האם יש צורך בטיפול מונע נגד כלבת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה