בעולם

דרמה עולמית: זה הזחל הארסי שיגרום לכם לכאבים חזקים

תושבי פלורידה מתמודדים עם זחל החתול, זחל הארסי ביותר במדינה, בעקבות הוריקן “מילטון”. המומחים מזהירים מפני כאבים עזים שעלולים להיגרם בעקבות מגע עם הזחל, שיכול להוביל לאשפוז
מערכת ice | 
צילום Shutterstock
תושבי פלורידה מתמודדים עם איום חדש בעקבות הוריקן “מילטון”: זחל החתול (Megalopyge opercularis), המוכר כזחל הארסי ביותר במדינה. אושיית הרשת כריס ג’ילט, הידוע בכינוי GatorChris, שיתף סרטון שבו הוא מזהיר את הצופים מפני הכאב החמור שמופיע בעקבות מגע עם הזחל. הוא העלה סיפור על עובדת שנפגעה ממנו ונאלצה להתאשפז בשל הכאב הקשה.
הזחל, בעל אורך של בין 1.2 ל-1.4 ס”מ, מצויד בקוצים המסוגלים להחדיר ארס אל מתחת לעור. בניגוד לרוב הזחלים הארסיים בפלורידה, שצבעיהם בולטים ומעוררים אזהרה, לזחל החתול יש פלומה חומה המסתירה אותו מהעין. ג’ילט הדגיש כי היעדר זיהוי עלול להוביל למגע בלתי מכוון, ולכן המליץ לתושבים לעטות כפפות בזמן ניקוי החצרות לאחר הסופה.
 
בראיון עם ברי אוטרי, שסיפרה על מגע שלה עם הזחל ב-2019, היא תיארה את הכאב כהחמרה עצומה, כאשר הכאב החל בחזה והלך והתפשט לזרוע הימנית. היא ציינה כי הכאב היה כה חמור עד שלא הצליחה לנשום וכי אפילו מורפיום לא הקל עליה.
אם אדם נפגע מהזחל, מומחים ממליצים להוציא את הקוצים בעזרת נייר דבק ולפנות מיד לסיוע רפואי, כדי למנוע תסמינים נוספים כמו נפיחות, בחילות או קשיי נשימה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה